استاندار کرمان تاکید کرد:

لزوم همکاری همه دستگاه ها و رسانه ها برای مبارزه اثرگذار با آسیب های اجتماعی

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۱:۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۹۳۹۹۹
لزوم همکاری همه دستگاه ها و رسانه ها برای مبارزه اثرگذار با آسیب های اجتماعی
استاندار کرمان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر غفلت در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: با تشکیل ستادی کشوری موضوع آسیب های اجتماعی به صورت مستمر رصد شده و گزارش اقدامات انجام شده نیز به ایشان اعلام می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در شورای اداری استان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، افزود: در استان کرمان نیز به صورت مستمر جلسات مربوط به مقابله با آسیب های اجتماعی را برگزار کرده و با اجرای طرح نجات در حاشیه شهر، موفقیت های بسیار خوبی را برای کاهش آسیب های اجتماعی کسب کرده ایم.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دغدغه های اصلی نظام برشمرد و ادامه داد: آسیب های اجتماعی علت های زیادی دارد و در این زمینه همه دستگاه ها و رسانه ها به میدان آمده و اقدامات اثرگذاری را تدوین و دنبال کنند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان از تشکیل ستاد توسعه کرمان 1404 به منظور استفاده از نظرات  شرکت ها و موسسات و نخبگان در زمینه نوسازی و گسترش شهر کرمان خبر داد و افزود: ستاد توسعه کرمان 1404 پس از انجام مطالعات لازم و تخصصی طی هفته های آینده تشکیل می شود تا فضای مشورتی در استان توسعه یابد.

رزم حسینی بااشاره به سفر سه روزه خود به جنوب استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون یک هزار و 200 میلیارد ریال از تفاهمنامه های سرمایه گذاری مثلث توسعه اقتصادی شهرستان عنبرآباد اجرایی شده است.

وی بیان کرد: کشت زراعت با آبیاری تیپ (نواری) یک کار مهمی است که در استان کرمان برای نخستین بار آغاز شده و این طرح در سراسر کشور نیز گسترش می یابد زیرا بر اساس این طرح 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: در صورتی که اتفاقاتی که در قالب ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج افتاده، در شهرستان رودبار نیز عملیاتی شود، تحولی در زندگی و وضعیت مردم به ویژه در حوزه اجتماعی رخ می دهد.

رزم حسینی با اشاره افتتاح همزمان بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در شهر زهکلوت مصادف با هفته وحدت، یادآورشد: مقرر گردید در یک ماه آینده طرحی آماده شود تا بتوانیم تور سلامت را در استان راه اندازی کنیم و در این راستا تمامی دستگاه هایی که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در استان دارند، مجهز کنیم تا در شهرستان های مختلف و روستاها به مردم خدمات بدهند و در این صورت بخشی از مسائل درمانی در جاهایی که صرفه اقتصادی برای احداث بیمارستان ندارد، حل می شود.

وی با تاکید بر مبارزه با جهل در حوزه کشاورزی و علوم اقتصادی و تبدیل آن به دانش و آگاهی در راستای توسعه پایدار مناطق محروم، خاطرنشان کرد: به همه مدیران توصیه می کنم از نزدیک مناطق دوردست را بازدید کنند زیرا بازدید مدیران در زمینه اقدامات بعدی  در دستور کار تاثیر می گذارد.

نماینده عالی دولت یازدهم بر لزوم توجه به مردم فهیم، قانع و زحمتکش مناطق محروم استان و توسعه دانش کشاورزی و ترویج آموزش اقتصادی در همه مناطق جنوب استان تاکید کرد و افزود: در سفر به جنوب استان روستاهایی را دیدیم که خدمات زیربنایی به آنجا رفته اما اقتصاد پایدار ندارند و باید یک بررسی در بقای روستاها در آن مناطق داشته باشیم و تجمیع روستاها را با کارشناسی و مطالعه دنبال می کنیم.

رزم حسینی با اشاره به حضور در آیین برادری در شهرستان قلعه گنج، گفت: این آئین یک هزار و 200 نفر از سران طوایف شیعه و سنی در این شهر برگزار شد و رفاقت و مودتی که بین اهل سن و شیعه در استان کرمان وجود دارد، کم نظیر است و گزارشاتی که از روستاها و شهرستان ها داریم، نشان از برادری و محبت است که باید این امر تعمیق یابد.

وی با تاکید براینکه در دولت یازدهم رسیدگی به جنوب استان سرعت بیشتری پیدا کرده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از شهرستان قلعه گنج و استان کرمان در جلسات رسمی نام برده و فرمودند" اقتصاد مقاومتی که می گوییم همان کار قلعه گنج است"، این فرمایشات نشان می دهد راه درستی را انتخاب کرده ایم و باید این الگو را گسترش بدهیم.

استاندار کرمان با قدردانی از ائمه جمعه منطقه جنوب استان از جمله شهرستان های عنبرآباد، رودبارجنوب، قلعه گنج و شهر زهکلوت، عنوان کرد: کارهای مورد نظر در اقتصاد مقاومتی، مستمر است و ائمه جمعه در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی نقش مهمی بر عهده دارند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه  امروز بعد از سه سال از نتیجه کار در قلعه گنج حرف می زنیم و مطمئنا مردم اعتماد و در اقتصاد مشارکت خواهند کرد، یادآورشد: در آینده ای نزدیک با توسعه فعالیت های عمرانی و اقتصادی در شهرستان رودبار جنوب و الگو گیری از قلعه گنج، شاهد تحول بزرگی در این منطقه  خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز