نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد:

لزوم تشکیل جلسات ویژه بررسی آسیب های اجتماعی در جامعه

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۱:۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۴۰۰۰
لزوم تشکیل جلسات ویژه بررسی آسیب های اجتماعی در جامعه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: لازم است که با همکاری تمامی مسئولان، صاحب نظران و متخصصان، نشست های ویژه برای بررسی آسیب های اجتماعی و راهکارهای رفع این معضلات برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ آیت الله سید یحیی جعفری در شورای اداری استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، افزود: آسیب های اجتماعی موضوعی است که جامعه و انقلاب را تهدید می کند.

وی یکی از اهداف انقلاب اسلامی را مقابله با بی بند و باری ها، قانون شکنی ها و آسیب های اجتماعی دوران پهلوی دانست و ادامه داد: مسئولان باید به صورت ویژه به کاهش آسیب های اجتماعی اهتمام داشته باشند.

امام جمعه کرمان به موضوع بدحجابی نیز اشاره و بیان کرد: مساله بدحجابی در حال تبدیل شدن به بی حجابی به ویژه در خودروها است که لازم است که در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

آیت الله جعفری بر تدوین بسته کامل فرهنگی در رابطه با حجاب و توزیع آن در بین خانواده ها تاکید کرد و گفت: پس از این اقدام در صورتی که کاری صورت نگیرد، می توان برخورد مناسب را انجام داد.

وی تصریح کرد: در موضوع بدحجابی قبل از آنکه مسائل به حد نگرانی برسد، باید کارهای تخصصی و فرهنگی لازم انجام شود در غیر این صورت کاری از دست کسی بر نمی آید.

نماینده ولی فقیه در استان، احیای امر به معروف و نهی از منکر را راهکار اصلی برای حل مشکلات جامعه دانست و گفت: اجرای این قانون باید هر چه بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

آیت الله جعفری تاکید کرد: باید بدانیم چنانچه آسیب ها روز به روز گسترش پیدا کرد، نظام و انقلاب اسلامی به معنای صحیح کلمه قابل طرح نخواهد بود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته وحدت، عنوان کرد:  وحدت زمانی محقق می شود که همه ما عاقلانه یک سلسله امور را رعایت کنیم و خدای ناکرده اهانتی به برادران اهل سنت و مسائل مورد اعتقاد آنها نکنیم.

امام جمعه کرمان یادآور شد: استعمارگران در 50 سال قبل کاری کرده بودند که بین شیعه و سنی هیچ وحدت و الفتی به وجود نیاید که بحمدلله بعد از پیروزی انقلاب به فرمایشات امام راحل وحدت خوبی بین شیعه و سنی به وجود آمده که باید به خوبی حفظ شود.

آیت الله جعفری وحدت را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام برشمرد و بر حفظ و ارتقای آن تاکید کرد و افزود: نه برداران اهل سنت حق دارند به مقدسات ما اهانت کنند و نه شیعیان باید مقدسات اهل سنت را مورد اهانت قرار دهند.

 

نظر شما