استاندار کرمان:

کانون پرورشی در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج راه‌اندازی شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۱:۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۹۴۰۰۱
کانون پرورشی در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج راه‌اندازی شود
استاندار کرمان با اشاره به اینکه شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج به پایلوت مدیریت توسعه کشور تبدیل شده است، خواستار راه‌اندازی مرکز کانون پرورشی در این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با  مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، اظهار داشت: امکان واگذاری مدارس غیرفعال در مناطق مختلف استان کرمان به کانون پرورشی برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 600 روستا در استان کرمان، بیان داشت: بنیاد مستضعفان در شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج در سال 93 اعلام کرد جوایزی را به دانش‌آموزان با معدل بالای 18 اعطا می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان در همین زمینه ابراز داشت: بنیاد مستضعفان به 3 هزار دانش‌آموز ممتاز در قلعه‌گنج هدایایی را اهدا کرد و قرار شد چنانچه شمار دانش‌آموزان ممتاز به دو برابر افزایش یابد، میزان جوایز هم دو برابر شود و این اتفاق افتاد که نشان می‌دهد استعداد بالایی در مناطق محروم وجود دارد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: سفرهای استانی مسئولان برای استان‌ها مفید است و شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج باید به صورت ویژه دیده شود، زیرا مقام معظم رهبری به قلعه‌گنج توجه دارند و فرمودند «قلعه‌گنج الگوی بارز اقتصاد مقاومتی است».

وی ادامه داد: قلعه‌گنج به پایلوتی برای مدیریت توسعه کشور تبدیل شده است و توسط غیردولتی‌ها اداره می‌شود و دولت از اقدامات صورت گرفته حمایت می‌کند و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در قلعه‌گنج راه‌اندازی شود.

استاندار کرمان یادآور شد: بخش خصوصی و سرمایه‌داران به منطقه قلعه‌گنج آمده‌اند و در حالی که در گذشته خیلی‌ها نمی‌دانستند، قلعه‌گنج کجاست، امروز این شهرستان دارای هتل کپری، کارخانه و صندوق‌های خرد روستایی است و توریست‌های خارجی به این شهر رفت و آمد دارند و شاخص‌های امنیتی 70 درصد بهبود پیدا کرده است.

رزم‌حسینی همچنین به توضیح درباره طرح اعطای سبدهای غذایی به باردار روستاهای قلعه‌گنج پراخت و افزود: وزن نوزادان روستاییان قلعه گنج کمتر از وزن استاندارد بود بنابراین 3 هزار و 500 بسته غذایی استاندارد به زنان باردار اهدا شد و هم اکنون حتی یک نوزاد با وزن غیراستاندارد نداریم.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این موضوع که دولت باید حمایت، نظارت و کنترل کند و پروژه‌ها را به بخش خصوصی بسپارد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی را ارائه کرده است و زیرساخت‌های خوبی داریم اما اقتصاد مردم رشد نکرده است.

نماینده عالی دولت در استان از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خواست به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج برود و از نزدیک پروژه‌ها را مورد بازدید قرار دهد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه صندوق‌های خرد روستایی در قلعه‌گنج راه‌اندازی شده و مردم محروم از محل یارانه‌ها در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: ایجاد صندوق‌های خرد روستایی در استان کرمان هر روز گسترش پیدا می‌کند تا تمام روستاها را پوشش دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان کرمان گسترده است، خواستار توجه ویژه به این خطه در بحث اعتبارات و امکانات شد.

 

***

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز