مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خبر داد:

راه اندازی نخستین سینمای کودک در کشور

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۱:۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۹۴۰۰۳
راه اندازی نخستین سینمای کودک در کشور
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اینکه تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم کشور حضور پیدا می‌کند، گفت: 11 گروه تئاتر حرفه‌ای با موضوعات کتاب‌های درسی و کتاب‌های مفید در تئاتر سیار کانون حضور دارند و در سال گذشته 300 تئاتر و در سال جاری بیش از 600 تئاتر اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا حاجیان‌زاده در دیدار با استاندار کرمان افزود: در حالیکه آموزش و پرورش از روش آموزشی سنتی و رسمی استفاده می‌کند، اما بچه‌ها در کانون روش‌های خاصی را دارند و از روش‌های شاد و مفرح به شکل نمایش، تئاتر و قصه‌گویی برای آموزش بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها در کانون به کتابخوانی، کارهای حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی علاقه‌مند می‌شوند، عنوان کرد: با آموزش و پرورش توافق کردیم تا بچه‌ها را در ساعات درسی به کانون بیاورند تا  مربیان ما مفاهیم درسی را با سبک‌های هنری اجرا کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار داشت: طی سه سال فعالیت دولت یازدهم در کانون روش‌های جدیدی را دنبال می‌کنیم و واحدهای سیار کانون به 180 واحد رسیده و مناطق محروم اولویت پیدا کرده است.

حاجیان زاده همچنین از ایجاد مراکز فراگیر کانون برای بچه های معلول خبر داد و افزود: مربیان کانون پرورش فکری را برای کار کردن با این بچه‌ها آموزش می‌دهیم.

وی از راه‌اندازی 40 مرکز کانون برای بچه‌های معلول در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در کرمان نیز یک مرکز فراگیر ایجاد شده است و چند مرکز دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ابراز داشت: ایجاد سینمای کودک برای نخستین بار در کشور را با اکران فیلم‌های کودکانه دنبال می‌کنیم و یکی از سالن‌ها در کرمان هم به سینمای کودک اختصاص داده می‌شود.

حاجیان‌زاده با اشاره به ظرفیت بالقوه و توانایی بالای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: درهای مدارس باید به روی کانون باز شود که در دو، سه سال اخیر این اتفاق افتاده است.

وی از امکانات محدود کانون هم سخن به میان آورد و گفت: کانون 51 سال قبل تاسیس شد و وابسته به دربار بود و ساختاری را درست کرده بودند که تمام حاکمیت بیاید و کانون را حمایت کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: رویکردهای کانون در نظام جمهوری اسلامی تغییر کرده است و نیاز به حمایت قطعی‌تر دارد و حمایت معنوی و پشتیبانی از کانون باید وجود داشته باشد.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز کانون در پارک‌هاست، بیان کرد: 20 مرکز از 40 مرکز کانون شهر تهران در پارک‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارند و در سفرهای استانی دستور راه‌اندازی ایجاد مراکز کانون را صادر می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز