مدیر واحد حقوقی اتاق کرمان معرفی شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۹۴۱۴۹
مدیر واحد حقوقی اتاق کرمان معرفی شد
طی حکمی از سوی رئیس اتاق کرمان و به منظور ارایه مشاوره حقوقی و قضایی به فعالان اقتصادی، منصور سالاری به عنوان مشاور حقوقی رئیس و مدیر واحد حقوقی اتاق معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سالاری که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق، استاد دانشگاه و قاضی بازنشسته دادگستری است، در گفت و گویی با خبرنگار ما به اولویت های کاری واحد حقوقی اتاق کرمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره حقوقی به فعالان اقتصادی و اعضای اتاق از مهمترین برنامه های این بخش است که فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به این واحد در خصوص مشکلات حقوقی خود مشاوره تخصصی دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل عدم آگاهی لازم برخی اعضای اتاق به مسائل حقوقی، برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی با محوریت حقوق تجارت، بازرگانی، قراردادهای داخلی و بین المللی و با هدف توانمندسازی و آشنایی فعالان اقتصادی به مسائل حقوقی، برنامه‌ریزی شده که در ابتدا، موضوعاتی همچون آشنایی با مرکز داوری اتاق، اسناد تجاری و اصول تنظیم قراردادها مدنظر است.

سالاری با بیان اینکه وقت برای فعالان اقتصادی ارزش زیادی دارد، اظهار کرد: در برخی موارد برای حل اختلافات تجاری در دستگاه قضا مدت زمان زیادی صرف می‌شود که مرکز داوری اتاق بازرگانی کمک می‌کند تا دعاوی تجاری با سرعت بیشتر، بدون هزینه دادرسی و عدم مراجعه به دستگاه قضایی حل و فصل شود. وی همچنین از تشکیل شورای حل اختلاف ویژه تجار و بازرگانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در نشست با رئیس کل دادگستری و دادستان کرمان، موافقت ضمنی این مهم را دریافت کرده‌ایم و در حال پیگیری تشکیل آن هستیم.

مسئول امور حقوقی اتاق کرمان در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: همچنین با هماهنگی دادستان کرمان، در حال پیگیری انتقال دبیرخانه کمیته "حمایت حقوقی قضایی از سرمایه گذار" به اتاق کرمان هستیم. سالاری با بیان اینکه تشکیل کارگروه بانکی با همکاری سازمان بازرسی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در این کارگروه، مشکلات فعالان اقتصادی با بانک ها از جمله نحوه محاسبه نرخ بهره تسهیلات بررسی می‌شود زیرا تفاوت بسیاری بین نظر کارشناسی کارشناس رسمی دادگستری و  بانک وجود دارد و ممکن است در برخی موارد تصمیم درست اتخاذ نشود.

 

نظر شما