استاندار کرمان:

اگر علمای دین در حوزه اقتصاد جلودار شوند، مردم همراهی خواهند کرد

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۴:۵۳:۲۱
کد خبر: ۴۹۶۱۵۴
اگر علمای دین در حوزه اقتصاد جلودار شوند، مردم همراهی خواهند کرد
نماینده عالی دولت در استان کرمان نقش روحانیت و ائمه جمعه در توسعه را بی بدیل دانست و گفت: اگر علمای دین در این حوزه جلودار شوند، مردم همراهی خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی95 که در دانشگاه تحصیلی تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان(هایتک) با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد، افزود: این همایش با تاخیر چند ساله در ایران در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران از دو موضوع قیمت تمام شده کالا و خدمات و قیمت فروش کالا و خدمات رنج می برد، یادآورشد: اقتصاد نفتی و دولتی موجب اتلاف صنایع و منابع سرشار و نعمات خدادادی شده است.

استاندار کرمان با اشاره به پرداخت بیش از 100 میلیارد دلار یارانه نقدی در همه حوزه ها، خاطرنشان کرد: سیاست های غلط اقتصادی، پولی و بانکی دولت سابق موجب شده است تا دولت یازدهم تاکنون بیش از 300 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت نماید.

رزم حسینی تصریح کرد: در برنامه چهارم و پنجم سند توسعه سیاست های پلکانی قیمت کالاهای انرژی سالیانه ده درصد در کنار سیاست های پولی، مالی، نرخ ارز، تورم و سیاست های معقول دیده شده بود اما از آن به عنوان سیاست غربی یاد شد و به بایگانی سپرده شد.

وی با تاکید براینکه اثر مثبت پرداخت یارانه نقدی در زندگی مردم دیده نشد، گفت: روستاهای استان دارای ظرفیت و ثروت های پنهانی است که دولت های پس از انقلاب در حوزه زیرساخت ها خدمات بسیاری ارائه نموده اند اما این خدمات در سطح اقتصاد مردم تاثیر غایی ایجاد نکرد.

استاندار کرمان افزود: در این همایش ها باید واقعیت ها بدون محافظه کاری و منفعت طلبی بیان شود که تقویت نظام را به همراه دارد.

رزم حسینی یادآورشد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ارائه خدمات به مردم بود که در این راستا خدمات خوبی در حوزه زیرساختها از جمله آبرسانی، برق رسانی و ایجاد راه روستایی انجام گرفته و نظام آموزشی گسترش یافته است.

وی تقویت اقتصاد خانوار شهر و روستا را یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: جامعه روستایی امروز در حال مهاجرت است که این اقدام عین عقب افتادگی است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه دولت یازدهم در تبلیغ ارائه خدمات مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: رسانه ها صادقانه و بدون بزرگنمایی و تبلیغ از فرد، این آرامش اقتصادی ایران و حاکم شدن عقل گرایی در کشور را اطلاع رسانی نمایند.

رزم حسینی پرداخت بدهی های باقی مانده از دولت سابق را یکی از مصیبت های اقتصاد کشور دانست و گفت: در حال حاضر پول حاصل از فروش نفت هزینه پرداخت بدهی های دولت سابق می شود.

وی از آمادگی استان کرمان برای هوشمندسازی در همه ابعاد خبر داد و افزود: مردم هوشمند نیاز به شهر و خانه هوشمند دارند و زیرساخت های خوبی در کشور و استان کرمان برای هوشمندسازی شبکه های انرژی وجود دارد که ظرفیت بالایی است.

استاندار کرمان به اعمال سیاست های دولت یازدهم در حوزه اقتصادی اشاره کرد و یادآورشد: با سفر محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به استان کرمان، سی و نهمین شخصیت سیاسی از جناح ها و سلیقه های متفاوت به استان سفر و سخنرانی می نمایند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با واگذاری یک شهرستان به بخش غیردولتی کلید خورد، تصریح کرد: این طرح در راستای کاهش تصدی گری دولت در هشت زون اقتصادی استان با مسئولیت پذیری 15 موسسه توانمند در حال تکثیر و اجراست.

وی گفت: هدایت خوب مردم و گفتگوی صادقانه و دلسوزانه با آنها منجر شده تا با اعتمادسازی، تاکنون در استان کرمان بیش از صد صندوق خرد توسعه روستایی راه اندازی شود و مردم از محل یارانه های خود در این صندوق ها به مشارکت بپردازند.

نماینده عالی دولت در استان نقش روحانیت و ائمه جمعه در توسعه را بی بدیل دانست و گفت: اگر علمای دین در این حوزه جلودار شوند، مردم همراهی خواهند کرد  لذا انتظار می رود اساتید دانشگاه نیز در این نهضت همراهی نمایند.

رزم حسینی به پنج و نیم میلیون نفر بیکار اشاره کرد و گفت: معنای اقتصاد مقاومتی آن است که افراد بتوانند خودشان را شخصا اداره کنند تا اقتصاد شهر و روستا تقویت و جلوی مهاجرت گرفته شود که به طور مثال می توان به احیای اقتصاد روستایی در بخش گلباف اشاره کرد که جمعیت 800 نفری به جمعیت 15 هزار نفری افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما