فرماندار کهنوج:

۵۹۲۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲ طرح صنعتی در کهنوج سرمایه گذاری شده است

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۶:۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۹۹۴۹۷
۵۹۲۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲ طرح صنعتی در کهنوج سرمایه گذاری شده است
فرماندار کهنوج گفت: پنج هزار و 920 میلیارد ریال برای راه اندازی کارخانه ‌های فرآوری کنسانتره و سرباره معدن تیتانیوم این شهرستان هزینه شده است.

ابوذر عطاپور در دیدار مدیرعامل جدید معدن تیتانیوم کهنوج افزود: کارخانه ‌های فرآوری کنسانتره و سرباره معدن تیتانیوم از دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به این شهرستان است.

وی اظهار کرد: معدن تیتانیوم کهنوج با 400 میلیون تن ذخیره معدنی از سال 82 فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و فاز نخست این کارخانه (کانه آرایی) با ظرفیت تولید 130 هزار تن در سال و عیار 45 درصد دی اکسید تیتانیوم فعالیت می کند.

وی ادامه داد: همچنین فاز دوم کارخانه (ذوب یا سرباره سازی) این کارخانه نیز با ظرفیت تولید 70 هزار تن و عیار سرباره 70 درصد دی اکسید تیتانیوم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی معدن تیتانیوم کهنوج می تواند کشور را از واردات 50 هزار تن پیگمنت (دی اکسید تیتان) بی نیاز کند.

فرماندار کهنوج با بیان اینکه اکنون قیمت هر تن پیگمنت (دی اکسید تیتان) بین 2 هزار و 500 تا سه هزار دلار است افزود: سالانه مصرف پیگمنت در کشور 50 هزار تن است که با تامین آن از خروج 150 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: زمینه اشتغال هزار نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به طور غیرمستقیم با سرمایه گذاری در معدن تیتانیوم شهرستان کهنوج فراهم می شود.

وی تاکید کرد: محصول نهایی تولید شده که همان پیگمنت یا دی اکسید تیتان است در صنایع رنگ سازی کاربرد دارد.

عطاپور با بیان اینکه در کارخانه کنسانتره شهرستان کهنوج با استرالیایی ها و در کارخانه سرباره با جمهوری چک اقدام به همکاری کرده ایم گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم شاهد توسعه پایدار در این منطقه باشیم.

کهنوج با ۴۳ هزار و 977 نفر جمعیت در 360 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز