گزارشی از فصل نقل و انتقالات گل گهر سیرجان و مس رفسنجان

آیا جواهری و زینلی شاه ماهی صید می‌کنند!؟

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۱۱:۳۲:۱۴
کد خبر: ۴۹۹۶۷۳
آیا جواهری و زینلی شاه ماهی صید می‌کنند!؟

 

 

 

روزی که محمد جواهری جایگزین حسن رادفر در راس باشگاه گل‌گهر سیرجان شد و وینگو بگوویچ را که نتایج غیر قابل قبولی با مس کرمان و مس رفسنجان در طول فصل‌های گذشته کسب کرده بود، به عنوان سرمربی منصوب کرد، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که گل‌گهر در پایان نیم‌فصل در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد و نتایج قابل قبولی کسب کند. جواهری با انتخاب یک کادر فنی کاربلد و به کار گرفتن نفراتی چون وینگو و ابراهیم میرزاپور و جذب نفراتی مثل اکبر صغیری، مهدی جعفرپور،عیسی پرتو و... توانست تیمی مقتدر را راهی رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور کند. تیمی که در همان بازی اول با نتیجه دو بر صفر در یک بازی خارج از خانه از سد راه آهن گذشت.

 

گل‌گهر پیگیر جذب پلیر میکر

به هرحال تیم گل گهر سیرجان در نیم‌فصل اول به جایگاه سوم جدول دست یافت و این درحالی است که با صدر فقط و فقط 5 امتیاز فاصله دارد. البته ناگفته نماند که گل‌گهر سیرجان معمولا در نیم‌فصل‌های اول نتاج خوبی گرفته است و حتی در یک دور قهرمان نیم فصل شد. حال همه نگاه‌ها در شرایطی به محمد جواهری دوخته شده است که در زمان نقل و انتقالات پیش از شروع فصل "استادانه" عمل کرد و با بودجه کمی که در اختیار داشت، به اذعان بسیاری از کارشناسان اهل فن تیم خوبی را راهی رقابت‌ها کرد، هم اکنون نیز باید منتظر نشست و تا شروع رسمی نقل و انتقالات صبر کرد تا شاهد بازی مدیران گل‌گهر در خارج از زمین باشیم. گل‌گهری که در حال حاضر شانس صعودش از سایر نمایندگان استان کرمان به لیگ برتر بیشتر است. آن چه که از منابع غیر رسمی نزدیک به این تیم مطرح می‌شود جدا شدن قطعی حداقل 4 بازیکن از این تیم است که با توجه به این موضوع، مطمئنا گل‌گهر احتیاج به یارگیری جدی دارد.

سرپرست تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان بر جدایی این چهار نفر صحه می‌گذارد و در مورد نقل و انتقالات زمستانی این تیم به سیرجان ورزشی می‌گوید: ما در پایان نیم‌فصل اول دو بازیکن در خط دفاعی از تیم‌مان جدا شدند، یک مهاجم و یک هافبک. آقایان محمدرضا جانی‌پور، حمت فولادپور، مهدی جعفرپور و هادی دهقانی.

رضا فتح آبادی در پاسخ به این سوال که دلیل جدایی جعفر پور چه بود، بیان می‌کند: آقای جعفرپور خودش تمایلی به همکاری به باشگاه نداشت و حساب و کتابش انجام شد و رفت. این بازیکن با توجه به این که قرار داد داشت طبق نظر سرمربی مبنی بر این که کسی که نتواند در سیرجان کار کند و می‌گوید شهر کوچک است، بهتر است جدا شود.

 سرپرست گل‌گهر سیرجان ادامه می‌دهد: در حال حاضر یک بازیکن در خط دفاعی جذب خواهیم کرد و مذاکراتی را نیز با چند نفر در این خصوص داشته‌ایم، همچنین در خط هافبک دو بازیکن به طور قطعی اضافه خواهد شدو برای جذب سومی نیز در حال رایزنی هستیم. یک مهاجم هم به جمع بازیکنان فعلی اضافه خواهد شد. با چند بازیکن خاص دیگر نیز صحبت کرده‌ایم که انشاالله تا پایان هفته تکلیف‌شان مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که گل‌گهر با توجه به بازی شناوری که ارائه می‌دهد نیاز مبرم به یک هافبک بازی ساز یا اصطلاحا پلیر میکر دارد، می‌گوید: دقیقا اقای وینگو بحثش همین است و ما به دنبال یک پلیر میکر خیلی خوب هستیم و متاسفانه در ایران در این پست بازیکن تاپ نیست و اگر هم باشد یا مبلغ قراردادش بالاست یا در تیم‌های دیگر مشغول است. ما هم با توجه به بودجه‌ای که داریم نمی‌توانیم مثل مس کرمان یا رفسنجان هزینه کنیم و باید براساس داشته‌های‌مان صحبت کنیم چون گل‌گهر باشگاهی بوده که در زمینه مطالباتش در مورد بازیکنان حتی یک 5 درصدی هم کم به کسی پرداخت نکرده و بنا داریم با همین سیاست جلو رویم.

او می‌افزاید: مطابق نظر وینگو با سه پلیر میکر صحبت کرده‌ایم که اگر بتوانیم رضایت یکی از این بازیکنان را از باشگاهی که فعلا در آن توپ می‌زند بگیریم قطعا تا چهارشنبه یا پنج شنبه به ما اضافه خواهد شد.

 

مس رفسنجان به دنبال گلر

تیم مس رفسنجان نیز با انتخاب کلانتری شیرازی به عنوان سرمربی و جذب بازیکنان موثر لیگ یکی به نظر می‌آمد که شروع خوبی در لیگ دسته یک خواهد داشت ولی تا هفته هشتم این تیم رفسنجانی نتوانست نتایج مورد دلخواه هواداران را کسب کند و مجبور به ترک نیمکت این تیم شد و جایگزین وی کسی نبود جزء میشو مربی فصل گذشته این تیم نارنجی پوش. با آمدن میشو و قرار گرفتنش در راس کادر فنی مس رفسنجان، شاهد کسب نتایج بهتری بودیم تا آن جا که گل‌گهر بالانشین را در یک بازی خانگی با نتیجه 3 بر صفر در هم کوبید. به نظر می‌آید نیم فصل دوم نیز برای "میشو" و یارانش با توجه به عملکردشان در نیم فصل اول، با طراوت باشد. قطعا با تغییر سرمربی در این تیم شاهد تغییراتی هم در نفرات و بازیکنان خواهیم بود. آن چه که منابع غیر رسمی نزدیک به باشگاه عنوان کرده‌اند با فسخ قرار داد بیرانوند گلر اصلی نارنجی پوشان رفسنجان، این تیم نیاز به یک دروازه‌بان چالاک دارد و زنلی مدیرعامل باشگاه رایزنی را با چند گل آغاز کرده است که احتمالا طی چند روزه آینده یک دروازه بان به جمع بازیکنان رفسنجان اضافه خواهد شد. همچنین در خط دفاع نیز این تیم بنا به نظر سرمربی‌اش احتیاج به تقویت دارد که بازیکنان شاغل در پست هافبک دفاعی نیز بر همین اساس در لیست خرید مدیران ارشد باشگاه قرار گرفته‌اند. یک مهاجم شش دانگ هم قرار است به جمع بازیکنان مس رفسنجان اضافه شود.

 با این تفاسیر باید منتظر پایان فصل نقل‌وانتقالات نشست تا شاهد تغییرات صورت گرفته در ترکیب این تیم‌ها باشیم و سپس شانس صعود هریک به لیگ برتر ارزیابی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز