مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

حاکمیت اخلاق و روابط انسانی، لازمه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی است

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۴:۴۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۲۷۶
حاکمیت اخلاق و روابط انسانی، لازمه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حاکمیت اخلاق و روابط انسانی در مدارس ، لازمه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان بر مدیریت اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی در مدارس تاکید و خاطر نشان کرد: توجه به روابط اجتماعی و انسانی در  نظام تعلیم و تربیت، نقش موثری در تحقق و ارتقاء کیفیت  اهداف آموزشی و پرورشی دارد.

وی افزود: حاکمیت اخلاق  در مدارس زمینه ساز گسترش روابط پویا، هدف دار و دوجانبه بین ارکان مدرسه می باشد  و موجب احساس رضایت، سودمندی متقابل و انگیزش لازم در راستای تحقق اهداف سازمانی می شود.

محسن بیگی با بیان اینکه هدف اساسی آموزش و پرورش در مدارس محقق می شود بر تفویض و واگذاری تدریجی اختیارات متناسب با ظرفیت ها و مقتضیات مدارس تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به منابع مختلف درون و برون سازمانی آموزش و پرورش اشاره  و تصریح کرد: کیفیت بخشی به فعالیت ها باید بر اساس ظرفیت ها و امکانات موجود در مناطق مختلف استان دنبال شود.

محمد محسن بیگی با عنوان اینکه باید تعریف مناسبی از کیفیت بخشی در مدارس داشته باشیم ، اظهار کرد: حرکت دادن وجدان ها و انجام وظایف سازمانی به خوبی، بهترین تعریف برای کیفیت بخشی به  اهداف تعیین شده  است.

وی خاطر نشان کرد: باید حساسیت سازی لازم در راستای ارتقا کیفیت در مدارس ایجاد شود، زیرا اگر در انجام وظیفه سازمانی احساس مسئولیت کنیم و وجدان کاری داشته باشیم کیفیت بخشی به خودی خود اتفاق می افتد.

وی بر نظارت دقیق  و مستمر و مطالبه گری از مدارس توسط کارشناسان حوزه های ستادی اداره کل و  ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان  در راستای انجام وظایف سازمانی تاکید کرد.

 

نظر شما