کلاس های درسی مدارس استان در زمان امتحانات نوبت اول دایر است

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۴:۵۲:۰۶
کد خبر: ۵۰۱۲۸۰
کلاس های درسی مدارس استان در زمان امتحانات نوبت اول دایر است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کلاس های درسی مدارس استان در زمان امتحانات نوبت اول دایر است و تعطیل نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی زنگی آبادی با تاکید بر اینکه امتحان باید به گونه ای برگزار شود تا یادگیری واقعی دانش آموزان را بسنجد خاطر نشان کرد: در نظام ارزشیابی و تعیین میزان یادگیری دانش آموزان باید تجدید نظر شود.

وی افزود:  نظام آموزشی باید به سمتی برود که از حافظه محوری و حفظیات خارج شده و یادگیری واقعی و ماندگار صورت پذیرد.

زنگی آبادی تصریح کرد: سنجش یادگیری باید از شب امتحان خارج شود و طی فرایند کلاسی و  در طول سال تحصیلی یادگیری دانش آموز  به طور مستمر ارزیابی شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش همه ساله امتحانات در دو نوبت اول و دوم برگزار می شود که در نوبت اول تاکید بر امتحان برای یادگیری است و نمره نوبت اول بیشتر متاثر از ارزشیابی های مستمر که شامل فعالیت های کلاسی، انجام تکالیف درسی، فعالیت های پژوهشی و تحقیقی خارج از کلاس درس و ارائه آن در کلاس و پرسش های کلاسی می باشد.

علی زنگی آبادی  تاکید کرد: کلاس های درسی در نوبت اول تعطیل نمی باشند و دبیران باید سعی کنند بر اساس بررسی عملکرد دانش آموزان در سه ماه اول سال تحصیلی  و امتحان پایانی این نوبت، نمره نوبت اول دانش آموزان  را تا پایان دی ماه به دفتر مدرسه اعلام کنند.

 

نظر شما