معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

سالیانه ۱۳۰ میلیون نسخه کتاب درسی در کشور تهیه و توزیع می شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۵:۵۳:۰۵
کد خبر: ۵۰۱۷۶۳
سالیانه ۱۳۰ میلیون نسخه کتاب درسی در کشور تهیه و توزیع می شود
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سالیانه 130 میلیون نسخه کتاب درسی در کشور تهیه و توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با  حضرت آیت الله یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان  افزود: تالیف کتاب های درسی کار سخت و حساسی است و سالیانه 130 میلیون نسخه کتاب درسی در قالب یکهزار و 150 عنوان کتاب در کشور تهیه و توزیع می شود.

وی اظهار کرد: در کتاب های درسی جدید تقویت تفکر و خلاقیت دانش آموزان  در راستای حذف حافظه محوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

محمدیان با بیان اینکه تا وقتی کنکور هست تجاری سازی آموزشی وجود دارد خاطر نشان کرد: قبولی دانش آموزان بر اساس حفظیات در کنکور و تبلیغ گسترده صدا و سیما برای شرکت در کلاس های کنکور و کتاب های آن  بزرگترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در راستای ایجاد تحول هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال امام جمعه کرمان در ارتباط با « نتایج تحول در آموزش و پرورش در سال های گذشته چیست ؟» گفت: از آنجا که تحول در آموزش و پرورش مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بود، رویکرد و فضای جدیدی را در آموزش و پرورش ایجاد کرد و با کمترین مقاومت مورد استقبال و توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفت.

محی الدین محمدیان افزود: از آنجا فرهنگیان، دانش آموزان، اولیاء و مسئولان آموزش و پرورش نیز از روند فعالیت های آموزشی و پرورش کشور احساس نارضایتی می کردند، خوشبختانه تحول در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آغاز شد، اما  تحول نیازمند لوازم وبستر های جدید است که تنگنا های مالی و اقتصادی ، تجهیزات، نیروی انسانی و عدم وجود بعضی از زیر ساخت ها مانع از تحقق صد درصدی  اهداف تحول در آموزش و پرورش در سال های اخیر شده است.

وی با بیان اینکه معلم باید کتاب درسی جدید را بپذیرد و نسبت به آموزش آن متعهد باشد بیان داشت: توانمند سازی معلمان متناسب با کتاب های درسی در راستای تحقق اهداف ضروری است.

محمدیان  با بیان اینکه در جامعه کنونی تربیت و آموزش رکن های متعدی از قبیل خانواده، معلم، رسانه، تلویزیون و... دارند  اظهار کرد: عدم هماهنگی این رکن ها مانع از تحقق اهداف تربیتی و آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین شده است.

 بر پایه این گزارش: معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سفر به کرمان با امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

 

نظر شما