محموله هروئین به مقصد نرسید/مجازات های سنگین در انتظار قاچاقچیان مواد مخدر

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۶:۰۶:۳۶
کد خبر: ۵۰۱۷۷۴
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از کشف 20بسته مواد مخدر از نوع هروئین خبر داد وافزود:قاچاقچیان قصد انتقال موادمخدر را از استان سیستان و بلوجستان به هرمزگان داشتند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید سیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:طی یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان تکاوری امام رضا(ع)کهنوج،باند موادمخدرمذکور مورد شناسایی  و بادستور مقام قضائی مورد ضربه واقع شد.

وی اعلام داشت:قاچاقچیان قصد انتقال 21 کیلو گرم هروئین را از پهنای جغرافیایی استان کرمان به هرمزگان را داشتند که با هوشیاری مامورین موفق به اجرای نقشه شوم خود نشدند.

این مقام قضائی اظهار داشت:باصدور دستور قضائی دو اکیپ از مامورین پلیس مواد مخدر در کلیه محورهای مواصلاتی کهنوج به صورت نامحسوس حضور یافته و پس از مشکوک شدن به  خودروی عبوری پژو 405 دستور توقف خودرو صادر گردید اما قاچاقچیان اقدام به فرار نمودند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج ادامه داد: پس از یک تعقیب و گریز مسلحانه خودروی حامل مواد توقیف و مامورین موفق به کشف 21بسته هروئین  که به صورت ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود شدند.

سیمی با اشاره به اینکه در این عملیات دو متهم به نام های (پ.ش) و(الف.گ) اهل سیستان بلوچستان دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند،افزود:پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج در حال رسیدگی وانجام تحقیقات تکمیلی است.

وی با اعلام اینکه در این عملیات مقدار 21کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین کشف شده است، ادامه داد: دو دستگاه خودرو پژو 405و(MVM) نیز از متهمان کشف و ضبط گردیده است.

این مقام قضائی هشدار داد:با توجه به اثرات خانمان سوز موادمخدر از جمله هروئین رسیدگی به این نوع پرونده ها در دستور کار ویژه این دادستانی قرار دارد.

وی با اشاره به ماده 8قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر،گفت:در صورت حمل ونگهداری مواد مخدر صنعتی هروئین بیش از 30 گرم مجازات های سنگینی از سوی قانون گذار تبیین شده است.

 

نظر شما