مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

شورای آموزش و پرورش، نماد مشارکت و نظارت مردمی در راستای گسترش امر تعلیم و تربیت است

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۵:۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۵۹۱۱
شورای آموزش و پرورش، نماد مشارکت و نظارت مردمی در راستای گسترش امر تعلیم و تربیت است
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شورای آموزش و پرورش، نماد مشارکت و نظارت مردمی در راستای گسترش امر تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مراسم صبحگاه آموزش و پرورش استان کرمان که به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: علی رغم نبودن جسم آیت الله رفسنجانی باید فکر، اندیشه، اخلاق، صبوری و همه ویژگی هایی مثبتی که بزرگان و علمای ما از جمله مقام معظم رهبری برای ایشان عنوان کردند در جامعه باقی بماند و در بین نسل نوجوان و جوان  ترویج شود.

 

وی با بیان این که تاکید بر ناگهانی بودن فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این دلیل است که جامعه همچنان به تفکر و اندیشه ایشان برای پیشرفت کشور نیاز داشت، خاطر نشان کرد: وجود ایشان لنگرگاهی بود که یکباره از دست رفت و درعین حال این مساله برای ما درس است از این جهت که فرزندان و جامعه ما باید یاد بگیرند که قدر سرمایه های خود را بدانند که این فرصت های ارزشمند ممکن است به ناگاه از دست مان برود.

 

محسن بیگی افزود: ما باید به نسل آینده و فرزندان خود آموزش بدهیم تا بیاموزند که برای اعتلای کشور، پیشرفت و رفاه مردم، انسان می تواند در سختی، زندگی و همه مسائل را تحمل کند و قدم های بزرگی بردارد به طوری که دوست و دشمن ناچار به اقرار به این ویژگی های ارزشمند باشند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که آموزش و پرورش و فرهنگ همواره از بنیادهای اساسی به ویژه در انقلاب اسلامی بوده است، بیان کرد: ما اعتقاد داریم هر کار ماندگاری باید از آموزش و پرورش شروع شود.

محمد محسن‌بیگی با گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد: از فعالیت‌های بزرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری‌اش، قانون شوراهای آموزش و پرورش است که برای پیشرفت همگانی و رشد جامعه مطرح شد.

وی گفت: فلسفه وجودی شوراهای آموزش و پرورش با توجه به عضویت مقامات عالی کشوری، استانی و شهرستانی در آن در راستای تجمیع ظرفیت‌های موجود، برای گسترش امر تعلیم و تربیت است.

محسن‌بیگی با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش و سختی‌هایی که برای دسترسی به برخی از ابزارها در راستای تحقق عدالت آموزشی به وجود می‌آید، گفت: باید تمام تلاش بکار گرفته و همه دستگاه ها پای کار بیایند تا همان طور که دلسوزان ما این دیدگاه را داشته اند همه ظرفیت ها را فعال و کشورمان را آباد کنیم تا مردم در رفا باشند و یاد بگیرند که از سرمایه های اجتماعی خود محافظت کرده و قدرشناس بزرگان خود باشند.

بر پایه این گزارش مراسم صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان  با حضور استاندار کرمان به مناسبت هفته  شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز