در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر مطرح شد:

مطالعه اولیه احداث باند خاکی فرودگاهی گردشگری در منطقه رابر

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۴:۳۵:۳۸
کد خبر: ۵۰۹۵۱۰
مطالعه اولیه احداث باند خاکی فرودگاهی گردشگری در منطقه رابر
در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر پس از بحث و تبادل نظر در خصوص سرمایه گذاری های خرد و کلان در بخش های مختلف، مقرر گردید مطالعه اولیه احداث باند خاکی فرودگاهی گردشگری در منطقه رابر انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت استراتوس به عنوان معین منطقه رابر در وزارت کشور برگزار گردید.

در این جلسه مقرر گردید طرح گردشگری هنزاء با ظرفیت دو هزار نفر اشتغال از طریق شورای عالی شهرسازی پیگیری و همچنین یک واحد هتل چهار ستاره چادری عشایری با ظرفیت 40 اتاق و سوئیت در منطقه رابر احداث گردد.

احداث ساختمان اقامتی، پذیرایی و گردشگری توسط معین منطقه در شهر هنزاء نیز از مصوبات جلسه فوق بود.

همچنین معین منطقه موظف شد با تقویت محور گردشگری و تولید محصولات ارگانیک و بسته بندی و فرآوری محصولات تولیدی، زمینه عرضه آن را با برند رابر به بازارهای هدف فراهم آورد.

در این جلسه مقرر گردید طرح توسعه و فرآوری کشت گیاهان دارویی و زرشک و همچنین استفاده از روغن بادام کوهی در منطقه رابر اجرا شود.

از دیگر مصوبات جلسه می توان به تشکیل صندوق های خرد توسعه روستایی اشاره کرد که معین منطقه موظف گردید به میزان آورده اعضای صندوق های خرد توسعه روستایی، منابع مالی را تامین و مازاد آن را با اعطای وام های حداکثر 5 درصد سود بانکی در راستای تامین اعتبار طرح های کوچک روستایی استفاده نماید.

همچنین مقرر گردید مطالعه اولیه احداث باند خاکی فرودگاهی گردشگری در منطقه رابر انجام و زمینه توسعه پرورش زنبور عسل، طیور، کبک، تیهو،  ماکیان و تولیدات مربوطه به صورت ارگانیک فراهم گردد.

در ادامه این جلسه مقرر گردید در منطقه چشمه عروس شهرستان رابر، ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق ماده 27 برای امر سرمایه گذاری فرهنگی و گردشگری واگذار گردد.

 

گفتنی است استان کرمان با مراکز جمعیتی متعدد، تنوع اقلیمی، وجود مناطق وسیع کویری و نیز کوهستان های عظیم و گسترده، توزیع عادلانه امکانات و خدمات در آن را به یکی از چالش های اساسی و حساس استان تبدیل کرده است.

توانایی های بالقوه و متنوع استان و ضرورت استفاده بهینه از این توانایی ها در جهت رشد و توسعه متوازن، از عمده مباحث مطرح و لازم در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید؛ در همین راستا جهت تحقق کاهش عدم تعادل های منطقه ای، استان کرمان به هشت زون اقتصادی بدین گونه که ( شهرستان های رودبار جنوب-فاریاب-کهنوج-منوجان-قلعه گنج) منطقه 1، (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) منطقه 2، (شهرستان های ریگان-بم-نرماشیر-فهرج) منطقه 3، (شهرستان های ارزوئیه-بافت-رابر) منطقه4، (شهرستان های کوهبنان-راور-زرند) منطقه5، (شهرستان های رفسنجان-انار-شهربابک) منطقه6، (شهرستان های سیرجان و بردسیر) منطقه7، و شهرستان کرمان به عنوان منطقه 8 تقسیم بندی گردید.

در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به رویکردهای مردمی بودن و درون زایی مورد تاکید در این سیاست ها، به منظور دستیابی به توسعه و توازن منطقه ای و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی تفاهم نامه هایی فی مابین استاندار کرمان و معین مناطق اقتصادی استان منعقد گردید.

تکیه بر قابلیت ها وتوانمندی های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون زا نمودن اقتصاد مناطق، تحقق بخشی به رویکرد دولت تدبیر و امید جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی مناطق، رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از مهم ترین اهداف این طرح می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز