سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

شهروند بازرسان در کرمان فعال می‌شوند

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۵:۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۰۹۵۷۰
شهروند بازرسان در کرمان فعال می‌شوند
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه هر شهروند باید خود بازرس باشد، گفت: به دنبال این هستیم که طرح شهروند بازرس را در استان فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی حسینی‌نژاد در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه یک هزار و 360 پروانه بهره‌برداری در استان کرمان صادر شده است، اظهار داشت: 52 درصد واحدها فعال و هشت درصد دارای مشکل هستند، اما فعالیت دارند.

وی با اشاره به رصد واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان توسط تیم‌های متخصص عارضه‌یابی و رونق تولید، خاطرنشان کرد: با این رصد انجام شده حدود 350 واحد حذف شده‌اند.

مهندس حسینی‌نژاد با تشریح نمای صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: 21 درصد استخراج کشور از استان کرمان انجام و همچنین 36 درصد وصول حقوق دولتی از استان کرمان پرداخت می‌شود و برداشت‌های مهم منطقه ما مربوط به چهار ماده معدنی، مس، ذغالسنگ، آهن و کرومیت است.

وی بیان داشت: برندسازی محصولات استان کرمان یکی از برنامه‌های جدی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان است.

مهندس حسینی‌نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه هر شهروند باید خود بازرس باشد، گفت: به دنبال این هستیم تا طرح شهروند بازرس فعال شود تا هر شهروند اگر مشکلاتی را در واحد‌ها و صنوف دید اطلاع دهد و ما نسبت به رفع آن مشکل اقدام کنیم.

 

حسین امیری خامکانی در نشست مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اعضای مجمع نمایندگان با اشاره به بحث رونق معادن ذغالسنگ افزود: در بخش ذغالسنگ باید تلاش کنیم و به این معادن رونق بدهیم.

 مشکلات بیمه ای قالیبافان مرتفع شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به  صنعت فرش استان گفت: طی سه سال اخیر ظرفیت تولید فرش خیلی گسترش پیدا کرده و توانسته ایم با عتبات عالیات قرارداد بسته و ظرفیت را افزیش بدهیم اما بحث بیمه قالیبافان به شدت دچار مشکل شده است.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: باید با تهیه یک نرم افزار و یا راهکارهای دیگر سوابق پرداخت بیمه ای را که قالیبافان داشته اند مشخص و مشکلات آنها را رفع کنیم.

وی افزود: باید کسانی را که واقعا به صنعت استان کمک می کنند حفظ کنیم.

مدیران کل مشکلات استان را به وزرا انتقال دهند

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: متاسفانه مدیران کل ما به علت اینکه امنیت شغلی ندارند نمی توانند مقابل وزیر یا معاون وزیر بایستند و مشکلات استان را مطرح کنند که این رویه باید تغییر کند.

حبیب الله نیکزادی پناه افزود: 11 ماه از سال گذشته و مدیران استان باید توضیح دهند چه قدم هایی برای استان برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود چرا کار انجام نشده و اگر قانون مشکل داشته چرا به نمایندگان اعلام نکردند تا برای اصلاح قانون اقدامی کنند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در شرق استان  گفت: سازماندهی نیروی انسانی صنعت و معدن در شرق استان بسیار ضعیف است و در خصوص ضرر و زیانهایی که این منطقه متحمل می شود به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داده ایم.

وی افزود: یک شرکت خودروسازی در بم فعالیت می کرد که با لابی های صورت گرفته در تهران کلی ضرر و زیان به شرکت های خودروساز بم وارد شد و بعد از برداشتن تحریم ها این شرکت به تهران منتقل شد.

نیکزادی پناه تصریح کرد: پشت پرده این مسائل را می دانیم و این مسائل را در آینده پیگیری می کنیم.

وی گفت: سالانه میلیاردها دلار از ناحیه صنعت، معدن و تجارت در شرق استان ضرر می کنیم چرا که از ظرفیت ها استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های کم کار مسبب بروز آسیب های اجتماعی هستند گفت: ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما مردم ما با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یکی از وظایف صنعت و معدن کمک در بحث تجارت است اما در استان کرمان به این موضوع توجهی نمی شود و تاکنون هیچ بازاری به تجار معرفی نکرده ایم.

وی گفت: ثروت های خوبی در منطقه داریم اما همتی برای بهبود وضعیت موجود نمی بینیم.

 

کرومیت بافت 50 میلیارد تومان زیان انباشته دارد

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در خانه ملت هم عنوان کرد: در منطقه بافت، ارزوئیه و رابر فقط معدن کرومیت فعال است که آن هم بیش از 80 میلیارد تومان بدهی دارد و حدود 50 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

علیبرز بختیاری اظهار کرد: در حال حاضر آماری که ارائه می شود برای ما خوشحال کننده نیست.

وی همچنین گفت: ما هنوز نتوانسته ایم یک بازار خوب برای فرش استان تعریف کنیم و بسیاری از کسانی که در بحث فرش فعال بودند الان به سمت کارگری گرایش پیدا کرده اند.

 نبود نیروی متخصص مشکل بخش صنعت در شهربابک

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکل عمده صنعت شهربابک نداشتن نیروی متخصص و سود بالای تسهیلات است.

علی اسدی خاطرنشان کرد: کمبود شدید برق، نبود صنایع تبدیلی و نداشتن نمایندگی شرکت شهرکهای صنعتی نیز از مشکلات صنعتی این منطقه است.

وی افزود: باید به تکمیل زیرساخت های شهرکهای صنعتی توجه ویژه و زمین هایی که در این شهرکها واگذار شده در یک بازه زمانی مشخص تعیین تکلیف شود.

در این نشست که با حضور سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان برگزار شد برخی برنامه های این سازمان مطرح و مقرر شد جلسه ای ترتیب داده شود که مشکلات، توانمندی ها و اقدامات انجام شده به اعضای مجمع نمایندگان استان منتقل شود

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز