رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان:

کمپانی های خارجی به همایش ملی معادن روباز دعوت شوند

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۵:۴۷:۲۰
کد خبر: ۵۱۱۱۷۲
کمپانی های خارجی به همایش ملی معادن روباز  دعوت شوند
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر حضور کمپانی ها و شرکت های توانمند خارجی در همایش ملی معادن روباز، گفت: شرکت های معدنی داخلی می توانند اسامی این کمپانی ها را اعلام کنند تا این مهم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس جبالبارزی در نشست کارگروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در معادن روباز، افزود: چهارمین همایش ملی معادن روباز از 26 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشکده فنی و در دو بخش علمی و سرمایه گذاری برگزار می شود. وی خاطرنشان کرد: در این همایش فعالان حوزه معدن کشور می توانند از حضور شرکت های خارجی در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی و همچنین یافتن شریک برای سرمایه گذاری استفاده کنند. جبالبارزی ادامه داد: پرداختن به توانمندی های معدنی استان و همچنین ارائه صحیح و کامل اطلاعات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان با تاکید بر اطلاع رسانی این همایش به سرمایه گذاران و علاقمندان داخلی و خارجی گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از توانمندی های معدنی برپا می شود که البته باید با کیفیت بالا و متناسب با نیاز شرکت کنندگان باشد.

در ادامه این نشست مسعود رشیدی نژاد، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان، بر راه اندازی سایت ویژه این همایش برای جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: راهکار جذب سرمایه گذاران و ارائه فراخوان در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

همچنین سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های معدنی استان در زمینه اکتشاف و  استخراج مانند برداشت های معدنی با پهباد و... تصریح کرد: استان کرمان پیشنهاداتی را در خصوص تغییر آئین نامه معادن ارائه کرده که پیگیری ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. مهدی حسینی نژاد گفت: در این همایش بهتر است شرکت های بزرگ معدنی کشور حضور یابند و دانش و تکنولوژی کمپانی های خارجی را خریداری و شیوه بهره برداری خود را اصلاح کنند. وی ادامه داد: 60 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان برداشت می شود که 83 درصد این مواد مربوط به معادن مس، آهن، کرومیت و زغالسنگ است. حسینی نژاد تصریح کرد: عناصر معدنی نادری در پهنه های معدنی استان کرمان وجود دارد که می توانند در این همایش معرفی و زمینه ورود سرمایه گذاران در  آنها فراهم شود.

گفتنی است در این نشست سایر اعضای کارگروه به ارائه نظر و پیشنهاد در خصوص برگزاری هر چه بهتر این همایش پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز