مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

ریشه کنی تبعیض وایجاد عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت، فلسفه اساسی انقلاب اسلامی بود

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۵:۲۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۱۸۷
ریشه کنی تبعیض وایجاد عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت، فلسفه اساسی انقلاب اسلامی بود
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ریشه کنی تبعیض وایجاد عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت ، فلسفه اساسی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در گردهمایی مدیران مدارس عشایری استان با تبریک دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آموزش دانش آموزان عشایر در دورافتاده ترین نقاط کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی در اجرای عدالت آموزشی است.

وی با بیان اینکه معلمی در مدارس عشایری بخصوص مناطق صعب العبور ایثار گری است خاطر نشان کرد: اگر معلم در کار خود روحیه ایثار گری و فداکاری داشته باشد به بهترین نحو می تواند امرتعلیم و تربیت را به سر منزل مقصود برساند.

محسن بیگی از شناخت، ساماندهی، کنترل، نظارت و ارزشیابی به عنوان اصول مدیریتی نام برد و  تاکید کرد: مدیران مدارس باید نقش رهبری آموزشی داشته باشند و بر همه ی فرایندهای تعلیم و تربیت نظارت داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:  مدیریت مدرسه از مدیریت  در یک نهاد و ارگان نیز مهم تر است، زیرا تمامی اهداف آموزش و پرورش در مدارس محقق می شود.

محمد محسن بیگی بر کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس عشایری تاکید کرد و افزود: کیفیت بخشی در حوزه آموزش و پرورش به صورت عام مهم است، اما به این مهم در آموزش و پرورش عشایری باید توجه خاص شود، زیرا دانش آموزان عشایر اراده و احساس نیاز بیشتری به پیشرفت و تعالی دارند و باید از این ظرفیت و اراده در راستای کیفیت بخشی حد اکثر استفاده شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشترین سهم را در پیشرفت و توسعه کشور دارد گفت: اگر نیروی انسانی متعهد و کار آمد توسط آموزش و پرورش تربیت شود، پیشرفت و توسعه کشور در همه ی زمینه ها فراهم می شود.

محسن بیگی از مدیران مدارس عشایری خواست که در فرایند یاد دهی یادگیری مدارس نقش یاد گیرنده داشته باشند و دانش علمی و حرفه ای خود را در زمینه مدیریت مدارس بروز کنند.

بر پایه این گزارش: گردهمایی مدیران مدارس عشایری استان کرمان  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز