داستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت:

دستور توقیف ۴۳خودروی مخل نظم وامنیت عمومی در جیرفت صادر شد/با رانندگان متخلف برخورد قاطع می شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۶:۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۱۶۷۷۳
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در راستای حفظ نظم عمومی و آرامش جامعه دستور توقیف43 خودروی متخلف که با انجام حرکات نمایشی در سطح شهرجیرفت موجب اخلال درنظم عمومی شده بودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید رستمی در تشریح جزئیات این خبر ابراز داشت:طبق گزارشات  متعدد مردمی و اعلام فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت مبنی بر مزاحمت و ایجاد حرکت های نمایشی و دوردور کردن توسط تعدادی از رانندگان خودروها در سطح شهر جیرفت،رسیدگی به این موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

رستمی افزود: در اجرای ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی و در جهت افزایش آرامش و امنیت مردم  دستور توقیف ۴۳ خودرو صادر شده است .

این مقام قضائی در تشریح ماده 618قانون مجازات اسلامی تصریح کرد:هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تایک سال و تا 74ضربه شلاق محکوم خواهد شد

وی با بیان اینکه با رانندگان خودروها متخلف بطور قاطع برخورد خواهد شد، بیان داشت:در این راستا تا هم اکنون تعداد ۱۵ خودرو توسط نیروهای انتظامی توقیف گرددیده و به پارکینگ هدایت شده است.

 شایان ذکر است با توجه به اینکه جرم ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، از جلمه جرایم دارای جنبه عمومی‌ست علاوه‌بر کسانی‌که از طریق رفتارهای مذکور در ماده متضرر شده‌اند و حق شکایت کیفری دارند؛ دادستان نیز به هر طریقی از وقوع چنین جرمی مطلع شود بدون شکایت قربانیان جرم، صالح به تعقیب و پیگیری خواهد بود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز