مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان عنوان کرد:

آبرسانی به روستاهای چهار شهرستان کرمان در دهه فجر

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۸:۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۴۰۶
آبرسانی به روستاهای چهار شهرستان کرمان در دهه فجر
طرح های آبرسانی همزمان با دهه فجر 95 در مناطق روستایی شهرستان های ارزوئیه، فهرج، عنبرآباد و جیرفت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 10 روستای زیرمجموعه شهرستان ارزوئیه در دهه فجر امسال به شبکه آبرسانی روستایی استان متصل شدند.

علی رشیدی افزود: پروژه آبرسانی به روستای آبدشت با جمعیت 320 نفر و هزینه سه هزار و 631 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: فاز اول مجتمع صوغان نیز با 2 روستای زیر پوشش و جمعیت 2 هزار نفر در دهه فجر بهره برداری شد و روستاهای گچین و روستای علی آباد نیز زیرمجموعه این طرح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه هفت روستا و محدوده موتور عشایری نیز در این ایام به نعمت آب شرب رسیدند تصریح کرد: این مناطق عشایری و 2 روستای ارزوئیه در زیرمجموعه مجتمع سرگز سیاهانی با جمعیت 734 نفر از آب شرب بهداشتی برخوردار شده اند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای عملیات اجرایی، لوله کشی و تجهیزات انجام شده که در راستای اجرای پروژه مجتمع سرگز سیاهانی انجام شد بیان کرد: 13 هزار و 428 میلیون ریال هزینه اجرای این پروژه ها شده است.

** 200 خانوار روستایی فهرج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: همچنین با هزینه 670 میلیون تومان، 200 خانوار روستاهای حسین آباد سرجنگل و حسین آباد خدابنده از بخش نگین کویر فهرج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی افزود: برای تجهیز و حفر کامل یک حلقه چاه، اجرای خط برق، خرید امتیاز برق، خرید و اجرای 15 کیلومتر شبکه داخلی و اجرای فونداسیون و احداث مخزن هوایی 50 متر مکعبی افزون بر 6 هزار و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

** آبرسانی به 520 خانوار روستایی عنبرآباد

مدیر امور آبفار شهرستان عنبرآباد گفت: فاز دوم آبرسانی به روستاهای حاجی آباد عنبرآباد با جمعیت 520 خانوار به بهره برداری رسید.

محمد مطهری نژاد با اشاره به اینکه این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد افزود: حجم کار انجام شده برای این پروژه احداث یک مخزن 500 متر مکعبی و اجرای 45 هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه داخلی بود که 18 هزار متر لوله کشی برای خط انتقال و بقیه شبکه داخلی بوده است.

وی تصریح کرد: شهرک های حاجی آباد و سمسیلی، شهرک شهید زین الدین، مشاع بیدشکی، سعدآباد وطن خواه، سعدآباد جهادآباد، مشاع حسینی از جمله مناطق آبرسانی شده هستند.

وی با بیان اینکه 13 هزار میلیون ریال هزینه این پروژه شده است گفت: 520 خانوار در مجموع این پروژه به شبکه آبرسانی روستایی استان متصل می شوند.

مدیر امور آبفار عنبرآباد تصریح کرد: این پروژه 2 هزار و 100 نفر روستایی را در روستاهای ذکر شده به نعمت آب شرب سالم می رساند.

** چهار روستای بخش اسماعیلی جیرفت تامین آب شدند

مدیر امور آبفار جیرفت هم گفت: این روستاها قبل از این به شبکه آبرسانی متصل بودند اما به دلیل خشک شدن چاه آب با حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید بعد از مدتها به شبکه آبرسانی روستایی متصل شدند.

هوشنگ سنجری افزود: پروژه تامین آب شرب مجتمع حسین آباد دهدار با اعتبار 2 هزار و 500میلیون ریال از اعتبارات ماده 180 به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با حفر یک حلقه چاه، تجهیز و برقی کردن چاه، خرید و احداث یک باب موتورخانه و خرید و اجرای لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۲۵۰ متر و بازسازی شبکه داخلی انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز