مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان خبر داد:

بازدید ۲۵ هزار گردشگر خارجی از منطقه شهداد

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۸:۴۸:۳۶
کد خبر: ۵۱۹۴۴۲
بازدید ۲۵ هزار گردشگر خارجی از منطقه شهداد
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: در طول چهارسال گذشته نزدیک به 25 هزار گردشگر خارجی از منطقه شهداد دیدن کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با اعلام خبر فوق افزود: در طول چهارسال گذشته نزدیک به 25 هزار گردشگر خارجی و 300 هزار گردشگر ایرانی از جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه شهداد دیدن کرده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی در سالهای اخیر، تاکنون 25 واحد بوم گردی در این منطقه راه اندازی شده است که خوشبختانه از سوی گردشگران خارجی مورد استقبال قرار گرفته اند.

وفایی بیان داشت: به علت نبود زیرساختهای لازم اقامتی و پذیرایی در منطقه شهداد،راه اندازی واحدهای بوم گردی علاوه بر ارائه خدمات به گردشگران، توانسته به بحث اشتغالزایی ساکنین این منطقه کمک شایانی کند که درخواست های مردم شهداد در این خصوص می تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

وی افزود: شهداد منطقه ای جهانی است،بنابراین باید ارائه خدمات به شکلی انجام گیرد که زمینه ساز حضور پررنگ گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در این منطقه شود.

وفایی با بیان اینکه ثبت کلوتهای شهداد در فهرست میراث جهانی، حفاظت از این اثر طبیعی را سخت تر از گذشته کرده است، تصریح کرد: با توجه به وسیع بودن منطقه یک دستگاه به تنهایی نمی تواند از عهده حفاظت آن برآید بنابراین همه دستگاههای مرتبط با مسئله گردشگری و به ویژه مردم می بایست در این امر مهم ما را یاری کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز