مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان:

آموزش والدین دانش آموزان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۷:۲۸:۲۹
کد خبر: ۵۲۴۷۵۰
آموزش والدین دانش آموزان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در جلسه ی مدیران مدارس متوسطه دوه اول این ناحیه با تاکید بر برگزاری کلاس های آموزش خانواده در مدارس گفت: آموزش والدین دانش آموزان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید قوام رضا میرحسینی با بیان این مطلب که: لازمه موفقیت درهر کاری داشتن اعتقاد و ایمان راسخ به آن کار است، گفت: مدیری توانمند و موفق است که به کار خود ایمان و علاقه داشته باشد و آن را به دیگران تعمیم دهد.

وی در ادامه به مسئله ی پژوهش و مطالعه در سطح مدارس پرداخت و افزود: مدیران موفق، حداقل روزی چند ساعت را به مطالعه، تحقیق و پژوهش اختصاص داده و خود را به علم روز مجهز می نمایند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان گفت: لازمه ی ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه این است که اولیای مدرسه خود این موضوع جدی گرفته و دانش آموزان را نیز به این سمت هدایت و راهنمایی کنند.

وی با اشاره به انواع آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اظهار داشت: کاهش سن آسیب های اجتماعی در جامعه تبدیل به یک معضل بزرگ شده است که در این زمینه آموزش و آشنایی دانش آموزان و خانواده ها می تواند در پیشگیری از آن ها موثر باشد.

میرحسینی با اشاره به پایین آمدن متوسط سنی جرایم در کشور گفت: دانش آموزان به طور جدی در معرض خطر آسیب های اجتماعی قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو گفت: بایستی با دانش آموزان با ملایمت و مهربانی رفتار کرد تا آن ها بتوانند به خوبی با مدیران، معلمان و مشاوران در مدرسه ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را بازگو کنند.

وی با تاکید بر برگزاری کلاس های آموزش خانواده در مدارس گفت: آموزش والدین دانش آموزان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

میرحسینی با اشاره به آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی و تخلفات اداری گفت: تنبیه بدنی به هر صورت در مدارس ممنوع بوده و مدیران باید این امر را جدی بگیرند.

وی از همکاران خواست: به گونه ای عمل نمایند تا دانش آموزان و همکاران بتوانند بدون هیچ واهمه ای نسبت به کارهای مدرسه اظهار نظر کرده و در آن نقش داشته باشند.

در ادامه ی این جلسه جعفری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در خصوص برگزاری مرحله ی دوم آزمون پیشرفت تحصیلی، وضعیت آموزشی مدارس، تحلیل نمرات دروس نوبت اول، هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و کمیته پیشرفت تحصیلی مدارس نکاتی را یادآور شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز