مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد:

طرح خادم، نسخه نجات بخشی برای ایمن سازی خانواده های استان

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۰۸:۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۲۷۱۳۵
طرح خادم، نسخه نجات بخشی برای ایمن سازی خانواده های استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته قبل، حین و بعد از حادثه در استان کرمان طی بارندگی ها و سیل اخیر، گفت: قبل از حادثه تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده و کرمان استانی بود که تلفات جانی غیر از یک مورد در این حوادث نداشت که جسد تنها مورد فوتی نیز پیدا و تحویل پزشکی قانونی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی گنج کریمی در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه تدابیر لازم از سوی اداره کل بحران استانداری کرمان با ارسال پیامک و اطلاع رسانی های صورت گرفته در سطح استان اندیشیده شد، افزود: در استان کرمان تیم قوی و خوبی در بدنه هلال احمر وجود دارد و در حضور شوراهای اجرایی که اتاق فکر و کمک ما هستند، ارتقاء خوبی داشتند.

 وی به برقراری ارتباط تلفنی استاندار کرمان با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در حین حادثه و تخصیص اعتبارات و تقویت انبارها اشاره کرد و یادآورشد: برنامه ما برای پیشگیری از حوادث بعدی، طرح خادم (مخفف خانواده آماده در مخاطرات) است که درخواست می شود رسانه ها در این زمینه یاریگر جمعیت هلال احمر باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید براینکه طرح خادم می تواند نسخه نجات بخشی برای ایمن سازی خانواده های استان باشد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت ها و نگرانی های استان کرمان، شهرستان فاریاب است که از ابتدای سال بیش از 120 زمین لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

گنج کریمی با اشاره به اینکه 5 هزار متر زمین برای احداث پایگاه شهری یا نمایندگی هلال احمر در شهرستان فاریاب در نظر گرفته شده که باید به سرعت این کار انجام شود، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان مبلغ 2 میلیارد تومان برای مرکز آموزش تخصصی هلال احمر اختصاص داده شد که در حال مبادله موافقتنامه است.

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر استان کرمان جهت پوشش جنوب شرق کشور در زمینه تربیت نیروهای ماهر سازمان خبر داد و گفت: پایگاه های جاده ای کمک و موجب اطمینان خاطر جمعیت هلال احمر هستند که در حال حاضر 22 پایگاه هلال احمر در استان کرمان فعال می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز