مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

برگزاری دوره های مقدماتی سواد آموزی و مهارت آموزی ویژه ۵۰۸ نفر از اتباع خارجی در استان

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۱۳:۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۸۰۳۲
برگزاری دوره های مقدماتی سواد آموزی و مهارت آموزی ویژه ۵۰۸ نفر از اتباع خارجی در استان
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری دوره های مقدماتی سواد آموزی و مهارت آموزی ویژه 508 نفر از اتباع خارجی در قالب 340 خانوار در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مراسم فارغ التحصیلی اتباع خارجی شرکت کننده در دوره های مقدماتی سواد آموزی با بیان اینکه بی سوادی و  و نا آگاهی ریشه همه ی سختی ها، مشکلات، جنگ ها و خشونت ها در دنیاست خاطر نشان کرد: اگر آگاهی بشر افزایش یابد و آنها حقوق خود رابشناسند و به حقوق دیگران احترام بگذارند دیگر شاهد جنگ و خشونت در جهان نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: هیچ تفاوتی از نظر خصوصیات انسانی بین افراد بشر در جوامع مختلف وجود ندارد و  اگر همه  برای افزایش آگاهی و ریشه کنی جهل و نادانی یکدیگر همگام و همراه باشند زمینه ایجاد جوامع سالم در تمامی کشور های دنیا فراهم می شود.

محسن بیگی از مهارت های زندگی به عنوان مهمترین بخش آموزش نام برد و اظهار کرد: شعار دانستن برای بکار بستن، بکار بستن برای زیستن و زیستن برای بهتر زندگی کردن باید در راستای تربیت انسان متعهد و کارآمد  در آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور نهادینه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امیدواریم روزی بتوانیم با توسعه علم و سواد و ریشه کنی بی سوادی به نقطه ای برسیم که در هیچ جایی از جهان جنگ و خشونت نباشد و همه بتوانند با آرامش و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

بر پایه این گزارش:  آموزش  مهارت های زندگی و سواد آموزی مقدماتی در «قالب طرح ارتقاء وضعیت خانواده ها در موقعیت بی جاشدگی» ویژه  508 نفر از اتباع خارجی در مناطق  کاظم آباد چترود، دشت زحمتکشان و روستای شرف آباد  با همکاری مشترک سازمان امور پناهندگی نروژ(nrc) و کمیساریاری عالی سازمان ملل در امور پناهنگان و آموزش و پرورش استان بر گزار شده است.

مراسم فارغ التحصیلی اتباع خارجی شرکت کننده در دوره های مقدماتی سواد آموزی  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار و گواهی نامه فارغ التحصیلی و کارت رفاه به این سواد آموزان اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز