دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در کرمان گشایش یافت

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۰۷:۴۳:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۳۳۷
دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در کرمان گشایش یافت
دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران با حضور مدیران کل اقتصادی و امور بانوان استانداری و همچنین مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان در محل سایت نمایشگاههای بین المللی جنوب شرق گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حضور هنرمندان 31 استان کرمان برپا شده است، افزود: نمایشگاه مذکور در قالب160 غرفه راه اندازی شده که  از این تعداد 140 غرفه مختص صنایع دستی و مابقی  به سوغات اختصاص دارند.

"محمود وفایی"  اظهار داشت: هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه دارای کارت صنعتگری و معرفی نامه از سوی معاونت صنایع دستی ادارات کل میراث فرهنگی استان ها هستند.

وی بیان داشت: قریب به 15 غرفه به سازمان زندان‌ها، کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و اتاق بازرگانی کرمان  که فعالیت های مرتبط با صنایع دستی دارند، اختصاص یافته است.

وفایی به کارگاههای زنده تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان شهربابک اشاره کرد و افزود: محصولات و رشته‌های صنایع دستی خاص، مانند تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه ‌قیمتی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده تا سبب آشنایی مردم با این محصولات هنری شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه فرهنگ، هنر، سنت های صنایع دستی و نوآوری های جدید در کنار هم قرار گرفته اند، افزود: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از سبک های کلاسیک، مدرن، قومی، معاصر تشکیل شده اند.

وفایی در پایان خاطرنشان کرد: دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران که در شهر کرمان در حال برگزاری است از تاریخ دهم تا شانزدهم اسفندماه جاری دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 14 تا 23 شب از آن دیدن کنند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه سعی کردیم تنوع محصولات داشته باشیم و همه مردم با یک بازدید همه رشته های صنایع دستی و هنرهای ایران را دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای خانواده هاست تا فرزندانشان را با رشته های صنایع دستی و مشاغل خانگی آشنا کنند.

وی ادامه داد: افراد با حضور در نمایشگاه از حضور کارشناسان بانک و حوزه صنایع دستی برای مشاوره در جهت آموزش و راه اندازی کارگاه استفاده کنند.

وفایی با اشاره به لزوم رونق اشتغال خانگی تصریح کرد: به دنبال این هستیم با راه اندازی این نمایشگاه هم برای صنعتگران و هم برای مردم ایجاد انگیزه کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه تولید و صادرات صنایع دستی جزو سه استان برتر کشور است گفت: ثبت جهانی گلیم شیرکی پیج سیرجان در دست اقدام است و درصدد هستیم شهر کرمان به عنوان شهر جهانی پته به ثبت برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز