پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۵:۵۴:۲۸
کد خبر: ۵۲۹۷۰۲
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت برگزاری "جشنواره بین المللی فیلم رشد" در استان از 14 تا 19 اسفند ماه جاری پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان آمده است:

باسمه تعالی

کار آموزش و پرورش مهمترین کار در کشور است . مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

"آموزش و پرورش"، عامل انتقال دانش، نگرش و مهارت به آینده سازان ایران اسلامی ومحورتوسعه علمی وفرهنگی جامعه می باشد . با عنایت به طرح مقوله های "سرعت،دقت، مهارت و فناوری نوین اطلاعات "در فضای آموزشی قرن 21 ، بازنگری و باز مهندسی در طرح هاو برنامه ها همسو با اسناد فرادستی و نگاه عمیق ، علمی و بنیادین به آموزش و پرورش  و فراهم نمودن محیط آموزشی مطلوب مطابق با این نیازها و ویژگی های دانش آموزان ، نه یک نیاز بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت "برنامه محوری" به جای "کتاب محوری" در نظام آموزشی را ضروری می دانند.

از این روست که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی ، "بسته آموزشی" به جای "کتب درسی" به عنوان یکی از راهبردهای اساسی غنی سازی و کارآمدتر نمودن منابع آموزشی مورد تاکید قرارگرفته شده است که در ایجاد تنوع در فرصت های یادگیری، شتاب بخشی در حرکت به سوی آموزش کاربردی به جای آموزش حافظه محور و درنهایت دستیابی به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت  نقش بسزایی دارد.

"فیلم های آموزشی " تجلی علم در قالب هنر به ویژه هنر هفتم است و با توجه به نقش بی بدیل در تولید و تبادل دانش و کارآیی نظام آموزشی در بسته آموزشی جایگاه ویژه ای دارد.

"جشنواره بین المللی فیلم رشد" با هدف بهره گیری از توانایی صنعت سینما در آموزش و پرورش ، پیشبرد فرآیند یاددهی- یادگیری، توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در برنامه آموزشی ، ارتقاء جایگاه فیلم های علمی - آموزشی وتربیتی از نظر کمی و کیفی ، همزمان با سراسر کشور دراستان کرمان نیز در تاریخ های 14 تا 19 اسفند ماه سال جاری  در بیست شهرستان استان برگزار می گردد.

ضمن قدردانی صمیمانه از جدیت ، همت و تلاش های در خور تحسین همکاران محترم حوزه معاونت پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل در ایجاد بستر مناسب برگزاری مطلوب چهل و ششمین  جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان ، امیدوارم با تجلی مهر همیاری و مشارکت تمامی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت در سپهر همت و فضای تدبیر و عقلانی و  بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها  شاهد  بهبود وافزایش اثربخشی نظام آموزشی و رشد و بالندگی فرزندان  ایران اسلامی باشیم. ازذات لایزال الهی سلامتی ، سعادت و توفیق روزافزون تمامی معلمان دلسوز و همکاران ارجمند را خواستارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز