مهندس امین فتحی، معاون فنی و مهندسی مجتمع گل گهر:

وقوع انقلاب صنعتی در منطقه گل گهر/جسارت و شجاعت مهندس تقی زاده پروژه انتقال آب خلیج فارس را فعال کرد

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۹:۴۹:۲۳
کد خبر: ۵۳۰۵۱۷
وقوع انقلاب صنعتی در منطقه گل گهر/جسارت و شجاعت مهندس تقی زاده پروژه انتقال آب خلیج فارس را فعال کرد
معاون فنی و مهندسی مجتمع گل گهر گفت: با یک هیجان و انقلاب صنعتی در منطقه گل گهر مواجه شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ امین فتحی در یک نشست خبری افزود: انقلاب صنعتی گل گهر از منطقه گل گهر خارج شده و در سطح ملی نیز مطرح شده است. برای مدیریت این انقلاب بزرگ صنعتی به یک تفکر بزرگ صنعتی هم نیاز داریم و در حال حاضر در حوزه صنایع معدنی تمام توجهات به سمت گل گهر معطوف شده است.

وی با بیان اینکه در افق 1398 قرار است تولید کنسانتره و گندله در منطقه گل گهر به ترتیب به 24 و 20 میلیون تن برسد، افزود: مهندس تقی زاده به عنوان مدیرعامل گهر جرات، شجاعت و جسارت زیادی به خرج داده و می‌تواند الگویی برای توسعه در سایر نقاط کشور باشد. ایشان انگیزه‌ای به توسعه بخش صنعت در منطقه گل گهر تزریق کرده که می‌تواند الگویی برای سایر مدیران بخش صنعت باشد.

فتحی اظهار کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان و یزد یک پروژه بسیار استراتژیک و حیاتی است و اجرای آن سال‌ها به صورت یک تابو درآمده بود که خوشبختانه  گل گهر با تصمیمات  خود این تابو را شکست.

به گفته وی با وجود همه مشکلات انتظار می‌رود این پروژه بسیار مهم ظرف 2 تا 2.5 سال آینده به بهره‌برداری برسد که تبعات صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و مردمی خوبی برای مردم دو استان کرمان و یزد خواهد داشت.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل گهر اظهار کرد: در زمینه تامین برق نیز یک نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی با شراکت یکی دو سهامدار عمده در منطقه گل گهر احداث شده است که دو واحد گازی آن هم‌اکنون در مدار است و واحد بخار آن نیز طی یک سال آینده وارد مدار خواهد شد.

فتحی همچنین با اشاره به اینکه دیروز هفتمین نشست شورای مدیران منطقه گل گهر برگزار شد، افزود: خوشبختانه در این نشست حمایت خوبی از فعالیت‌های گل گهر و پروژه‌های توسعه‌ای در دست اجرای آن صورت گرفت و اعلام شد که برخی دیگر از پروژه‌های توسعه‌ای گل گهر نیز طی سال‌های آینده به تدریج به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

نظر شما