فرمانده انتظامی شهرستان کرمان:

پلیس در چهارشنبه آخر سال در کنار مردم است

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۶:۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۳۴۰۲۳
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به همراهی پلیس با مردم در چهارشنبه آخر سال گفت: تمامی نکات آسیب پذیری سنوات گذشته در رابطه با چهارشنبه آخر سال را شناسایی و اصلاح کرده ایم و پیشگیری همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "عبدالعلی روانبخش" در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در چهارشنبه های آخر سال، نسبت به سه سال گذشته هر سال وضعیت بهتری را شاهد هستیم و طرح های محله محور و خانواده محور در چهارشنبه آخر سال اجرا خواهد شد.

وی گفت: کارشناسان پلیس در مساجد و اماکن برای جلوگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال به مردم آموزش می دهند.

روانبخش همچنین با بیان اینکه در 11 ماه و 16 روز گذشته 48 درصد سرقت ها در سطح شهر کرمان کشف شده است گفت: کشف سرقت در مدت مشابه سال گذشته 38 درصد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان اظهار کرد: در این مدت نسبت به سال گذشته در سرقت بانک ها 100 درصد، سرقت مغازه 36 درصد، سرقت منازل مسکونی 22 درصد، سرقت موتورسیکلت هفت درصد و در کیف قاپی 15 درصد کاهش سرقت را در سطح شهر کرمان شاهد بودیم.

وی گفت: سرقت های خرد، سرقت از ساختمان های نیمه کاره، قطعات و محتویات خودرو و دوچرخه 6 درصد افزایش داشته است.

روانبخش اظهار کرد: نسبت به سال گذشته در کشفیات مواد مخدر 58 درصد، کشف سلاح 22 درصد و کشف سرقت خودرو 16 درصد افزایش کشف داشتیم.

وی گفت: عمده سرقت های خودرو، مربوط به خودرو پراید مدل 85 به پایین است که به علت عدم ایمنی خودرو ها،سارق به سرعت این خودروها را به سرقت می برد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در سطح شهر کرمان از 8 تا 11 اسفند اجرا کردیم که به کاهش سرقت ها در سطح شهر کمک کرد.

روانبخش گفت: طرح دستگیری معتادان پرخطر در حال اجراست و گشت های محسوس و غیر محسوس را در سطح شهر از چهارراه امیرکبیر تا میدان مشتاقیه برای کاهش سرقت راه اندازی کردیم.

وی افزود: طرح توقیف موتورسیکلت با پلاک مخدوش و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر با اولویت مالخری نیز برای پیشگیری از سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به نتایج طرح پیشگیری از سرقت در شهر کرمان عنوان کرد: در این طرح طی چهار روز 130 مورد کشف سرقت، 68 نفر متهم تحت تعقیب، 64 نفر معتاد و قاچاقچی، 30 مورد خرده فروش، 52 مورد بازدید از منازل خرده فروشان و توقیف 63 خودرو و 141 دستگاه موتورسیکلت انجام شد.

وی گفت: تاکنون پلیس از همه ظرفیت های مردم، پلیس افتخاری و همکاری شورای تامین استان کرمان برای کاهش و کشف جرم استفاده کرده است.

سرهنگ روانبخش با اشاره به شعار سال (آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی) افزود: در ایام تعطیلات نوروز سرقت منازل مسکونی بیشتر از دیگر ایام سال بوده و حیات منازل، انبار و اتاق خواب مرکز سرقت است.

وی بیان کرد: مراقبت همسایه از همسایه، استفاده از پارکینگ های سطح شهر، نگذاشتن مدارک و اشیاء خریداری شده داخل خودرو برای پیشگیری از سرقت تاثیرگذار است و باید جلوگیری شود زیرا عمده سرقت ها به علت سهل انگاری مالباخته می باشد.

روانبخش با اشاره به شایعه سرقت اعضای بدن در فضای مجازی گفت: این سخنان در حد شایعه سازی است و هیچ موردی در این زمینه وجود نداشته است و رسانه ها برای روشن شدن شایعات باید با پلیس همکاری کنند.

 

نظر شما