مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

برنامه های آموزش و پرورش باید راهبردی و بلند مدت باشند

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۰۷:۳۴:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۱۴۲
برنامه های آموزش و پرورش باید راهبردی و بلند مدت باشند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور گفت: برنامه های آموزش و پرورش باید راهبردی و بلند مدت باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در نشست کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برنامه ریزی درامور شخصی نیز ضروری است خاطر نشان کرد: داشتن برنامه شخصی متناسب با واقعیت ها، لازمه سعادتمندی دنیوی و اخروی است.

وی بر بازنگری و بازخوانی وظایف کمیته برنامه ریزی در آموزش و پرورش استان تاکید کرد و افزود: باید سیاست گذاری ها و تصمیمات اصلی آموزش و پرورش در حوزه کیفی و کمی  در این کمیته بررسی و تدوین شود.

محسن بیگی جامع نگری نسبت به حوزه های مختلف آموزش و پرورش در کمیته برنامه ریزی را ضروری دانست و بر فعال سازی این کمیته در سطح ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، مناطق و مدارس به منظور  شناسایی فرصت ها و تهدید های موجود و برنامه ریزی بر اساس واقعیت ها تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: ساماندهی نیروی انسانی مهمترین بخش ساماندهی در آموزش و پرورش است که با تحقق این مهم  در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان صرفه جویی در آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

محمد محسن بیگی گفت: هزینه صرفه جویی شده در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در راستای ارتقا بهره وری و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی صرف شده است.

وی از انجام فعالیت های گسترده در حوزه های ستادی نظام تعلیم تربیت به عنوان یک مانع بزرگ تحقق اهداف نام برد و افزود: تفویض اختیار حوزه ستادی به شهرستان ها ، مناطق و مدارس در جهت ایفای نقش اصلی حوزه ستادی یعنی « نظارت و ارزشیابی » ضروری است.

محسن بیگی با تاکید براینکه مدیران مدارس نباید فقط مجری صرف بخشنامه ها و دستورالعمل ها باشد خاطر نشان کرد: مشارکت معلمان و مدیران مدارس در فعالیت ها و تصمیم سازی های آموزشی و پرورشی ضروری است.

مدیر کل آموزش و پورش استان کرمان اظهار کرد: برنامه ریزی در آموزش و پرورش  باید به اندازه ای بلند مدت و پایه ای باشد که سال های سال قابلیت اجرایی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز