معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان خبر داد:

بافت بیش از ۱۰۰۰ تخته فرش توسط مددجویان

۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۴:۳۴:۵۲
کد خبر: ۵۳۹۹۳۳
بافت بیش از ۱۰۰۰ تخته فرش توسط مددجویان
معاون اشتغال و خودکفایی امداد استان کرمان اعلام کرد: یک هزار و 534 تخته فرش به متراژ هشت هزار و 437 متر مربع و به ارزش بیش از 73میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت استان تولید شده است که این فرش ها به بازارهای داخلی و خارجی ارسال شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "غلامرضا خواجه" با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح های قالیبافی است، گفت: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد های مربوطه معرفی می شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد، طرح راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالیبافی یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد در مقوله اشتغال کوچک و خانگی مددجویان است، افزود: یک هزار و 534 تخته فرش به متراژ هشت هزار و 437 متر مربع و به ارزش بیش از 73میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت تولید شده است که این فرش ها به بازارهای داخلی و خارجی صادر گردیده اند.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تعداد بافندگان فرش تحت حمایت را بیش از دو هزار و 800 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و 542 دار فعال قالی توسط بافندگان فرش تحت حمایت در استان در حال بافت است.

وی به راه اندازی فروشگاه فرش و تولیدات صنایع دستی مجریان طرحهای اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این فروشگاه بیش از 20 میلیون تومان هزینه شده است و با راه اندازی این فروشگاه تمامی فرش های تولیدی و صنایع دستی مددجویان به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رسند.
 
خواجه بیان کرد: نظارت، آموزش و هدایت فرش بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود و بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی افزود: فروشگاه فرش و صنایع دستی مجریان طرحهای اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان به منظور عرضه مستقیم تولیدات مددجویان در کرمان راه اندازی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز