هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان مراقب باشید

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۹:۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۲۸۶
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت های احتمالی و سوء استفاده از کارت های عابر بانک به ارائه توصیه ها، هشدارها و نکات کلیدی در این زمینه برای شهروندان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "علی کشاورزی" در این خصوص گفت: در هنگام خرید بوسیله کارت های بانکی مراقب عملیات کسر از حساب و کشیدن کارت در دستگاهای کارت خوان باشید، تا در معرض دید شما انجام شود و رمز عبورتان را شخصا وارد کنید تا زمینه سوء استفاده برای فرصت طلبان فراهم نگردد. 

وی افزود: در بررسی های کارشناسانه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مشخص شده است که افراد سودجود، می توانند از اطلاعات کارت، کپی تهیه کرده و ضمن در اختیار داشتن رمز اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب افراد کنند. 

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: بر همین اساس با توجه به خرید های صورت گرفته توسط  مسافران و گردشگران ، توصیه می شود:

  • کارت و رمز عابربانک را درحتی الامکان در اختیار دیگران قرار ندهند. 
  • در هنگام خرید به وسیله عابر بانک ، کارت خود را شخصا به دستگاه کارت خوان کشیده و رمز آن را وارد کنید. 
  • همه سرمایه خود را در یک حساب متمرکز نکنید تا در صورت دسترسی غیر مجاز از میزان ضرر و زیان آن کاسته شود . 
  • اگر از سیستم پیامکی استفاده نمی کنید، سعی کنید در اولین فرصت با مراجعه به محل صدور کارت بانکی خود، نسبت به فعال کردن سیستم پیامکی گردش حساب اقدام، تا در صورتیکه اگر از حساب شما به صورت غیرمجاز برداشتی صورت گرفت سریعاً مطلع و اقدام قانونی به عمل آورید. 
  • رمز عابر بانک خود را به صورت متناوب و دوره ای ، بخصوص پس از خرید از مکان های مشکوک تغییر دهید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز