مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش، نمایشگر شاخص های عمومی جامعه است

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۹:۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۴۱۲۹۲
آموزش و پرورش، نمایشگر شاخص های عمومی جامعه است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین و موثر ترین دستگاه اجرایی کشور است گفت: آموزش و پرورش، نمایشگر شاخص های عمومی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مراسم صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان با تبریک سال 96 سال « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال افزود: نقش تاثیر گذار آموزش و پرورش در پیشرفت فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی کشور نیز انکار ناپذیر است.

وی با عنوان اینکه معلمان در بین گروه های اجتماعی در صدر اعتماد عمومی مردم قرار دارند خاطر نشان کرد: متاسفانه بخش عظیمی از معلمان جز اقشار مظلوم جامعه از نظر جایگاه هستند و بعضی از افراد در شرایط کنونی جایگاه و منزلت معلمان را تضعیف کرده و به چالش می کشند.

محسن بیگی اظهار کرد: باید واقعیت های نظام تعلیم و تربیت، مدرسه و کلاس درس به مردم در راستای آشنایی با فعالیت های آموزش و پرورش تبیین شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در چند سال اخیر نگاه مسئولان و دستگاه های اجرایی نسبت به آموزش و پرورش تغییر کرده  و همه ی دستگاه های اجرایی به این نتیجه رسیده اند که برای تحقق اهداف خود نیاز دارند در کنار آموزش و پرورش باشند.

محمد محسن بیگی از ارتقا رتبه آموزش و پرورش استان از رتبه 24 به 13 در حوزه ارزیابی و عملکرد خبر داد و گفت: آموزش و پرورش استان در حوزه پاسخگویی به شکایات مردمی در بین دستگاه های اجرایی استان در سال 95 رتبه اول استانی را به خود اختصاص داد.

وی به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان در جشنواره جوان خوارزمی نیز اشاره کرد و افزود: دانش آموزان استان در مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی نیز رتبه های برتر کشوری را کسب کردند.

محسن بیگی کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی، افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، برگزاری دورهای توانمند سازی ویژه آموزگاران دوره ابتدایی را از دیگر فعالیت های  موثر آموزش و پرورش استان کرمان در سال گذشته برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تلفیق فعالیت های آموزشی و پرورشی را نیز ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هیچ کدام از فعالیت های پرورشی در آموزش و پرورش استان تعطیل نشده و بسیاری از این فعالیت ها  در مدارس استان بر اساس واقعیت ها و امکانات موجود مناسب سازی نیز شده است.

محمد محسن بیگی  به توانمند سازی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در سال 95 اشاره کرد و افزود: نقل و انتقال نیروی انسانی در تابستان 95 نیز با کمترین حاشیه و مشکل انجام شده است که نشان از حاکمیت برنامه ریزی در روند نقل انتقال فرهنگیان استان دارد.

وی به تجهیز ادارات آموزش و پرورش استان به فیبر نوری و ایجاد زیرساخت لازم جهت برگزاری کلاس ها و آزمون های مجازی در سراسر استان اشاره و اظهار کرد: بر اساس بررسی ها آموزش و پرورش استان در حوزه فناوری در کشور سرآمد است.

محسن بیگی سالم سازی و شاداب سازی فضای مدارس را از مهمترین فعالیت های آموزش و پرورش استان در حوزه تربیت بدنی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت و بهداشت دانست.

وی به تدوین سند شتاب بخشی سواد آموزی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس پالایش صورت گرفته و مقایسه آمار سواد آموزی  نرخ بی سوادی در استان نسبت به سال های اخیر به شدت کاهش یافته است.

محسن بیگی با بیان اینکه ساماندهی فضا و تجهیزات از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه پشتیبانی در یک سال اخیر است راه اندازی مراکز رفاهی، ساماندهی درآمد های اختصاصی، ساماندهی کلینیک های فرهنگیان و افتتاح مرکز صعب العلاج بیماران فرهنگی جنوب شرق کشور در کرمان را از مهمترین فعالیت های پشتیبانی آموزش و پرورش  در سال 95 برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به انعکاس اخبار در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده  روابط عمومی نقش مدافع و حیثیتی یک مجموعه را برعهده دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز