معاون استانداری کرمان خبر داد:

تحقق رکورد صادرات استان کرمان در سال گذشته

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۰:۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۴۲۵۰۹
تحقق رکورد صادرات استان کرمان در سال گذشته
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته رکورد صادرات را در استان کرمان داشته ایم، گفت: در سال گذشته رقمی حدود یک میلیارد و 174 میلیون دلار صادرات و 751 میلیون دلار واردات در استان کرمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا فتوت در شورای اداری استان کرمان، افزود: در راستای خود اشتغالی و مشاغل خانگی نیز 506 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید پرداخت و منجر به ایجاد 38 هزار و 600 شغل شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 32 هزار و 802 شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت طرح مثلث توسعه اقتصادی توسط استاندار کرمان مطرح و اجرایی شد، گفت: در این طرح شروع کار براساس تنظیم تفاهم نامه های اقتصادی بود که 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در این زمینه امضا شد.

فتوت با تاکید براینکه تاکنون 28 درصد تفاهم نامه های مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان عملیاتی شده است، گفت: 345 جلسه رفع موانع تولید نیز با دو هزار مصوبه برگزار شده است که یک هزار و 850 مصوبه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 363 میلیارد تومان برای رونق تولید نیز پرداخت شده است، افزود: یک هزار و 217 میلیارد تومان از محل آورده های خود مردم به مردم برای اجرای طرح ها، تسهیلات داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ، اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز تاکنون 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شده است که برخی نیز به بهره برداری رسیده اند که بسیار قابل ملاحظه است.

فتوت گفت: در بخش معدن در استان کرمان 63 میلیون تن استخراج مواد معدنی در سال انجام می شود که رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است و در این زمینه طرح های بزرگی به ویژه در بخش مس و آهن بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه خوردو سازی نیز مزیت دارد، عنوان کرد: افزایش 85 درصدی تولید خودرو در استان کرمان و افزایش تولید از 42 هزار دستگاه به 78 هزار دستگاه گام بزرگی بوده است که باعث ایجاد اشتغال نیز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ادامه داد: در حوزه صنایع جنوب استان کرمان نیز شاهد رشد 60 درصدی صدور جواز تاسیس و رشد 47 درصدی در پروانه های بهره برداری بوده ایم.

فتوت به رشد 51 درصدی در پروانه اکتشاف معادن نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه شهرک های صنعتی نیز 25 درصد اضافه کار شده است.

معاون استاندار کرمان گفت: 88 واحد که تعطیل شده بودند نیز فعال شده اند و برخی از شهرک ها فاقد واحد صنعتی بودند که نمونه آن در قلعه گنج بوده است که معین اقتصادی این منطقه باعث ایجاد چندین واحد صنعتی در شهرک صنعتی این منطقه شده است.

فتوت افزود: در حوزه خودکفایی گندم در سطح استان کرمان نیز کارهای خوبی شده است و امسال 250 هزار تن تولید گندم داشته ایم .

وی یادآور شد: امسال به برکت رحمت خداوند، تلاش کشاورزان و حمایت های دولت 15 تا 20 درصد افزایش تولید را خواهیم داشت و خرید گندم از هفته گذشته آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی نیز دو معضل خشکیدگی خوشه خرما و زنجره خرما در سال گذشته برای اولین بار مهار شد.

فتوت به کسب رتبه اول کشوری در ثبت جهانی آثار میراث فرهنگی با پنج اثر اشاره و بیان کرد: بازسازی 41 اثر تاریخی با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز آغاز شده است.

وی به راه اندازی 9 طرح مرمت آثار باستانی نیز اشاره کرد و گفت: 43 نماینشگاه صنایع دستی در ساله ای 94 و 95 در استان کرمان برگزار شده و با آموزش های ارائه شده در این حوزه، برای دو هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان به افزایش 35 درصدی گردشگری در استان کرمان نیز اشاره و عنوان کرد: استان کرمان در ایجاد اقامت گاه های بوم گردی در کشور رتبه برتر را داشته است و باعث ایجاداشتغال های خرد در مناطق دور افتاده نیز شده است.

فتوت در رابطه با برنامه های سال جدید نیز گفت: در جلسه کارگروه اشتغال امسال تصمیم گرفته شده است که به صورت جدی برای برداشتن گام های مثبت در حوزه اقتصاد اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید باید سند اشتغال استان با برنامه های دیگر اقتصادی در استان کرمان از جمله اقتصاد مقاومتی دنبال شود و برش دستگاهی آن تا آخر خردادماه انجام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید براینکه در سال جدید باید تولید داخلی تقویت و ایجاد اشتغال ارتقا یابد تا شرمنده مردم نباشیم، گفت: معین های اقتصادی در مناطقی گام های مثبتی برداشته اند که باید مطرح شوند.

فتوت بیان کرد: دفتر جدید حمایت و جذب سرمایه گذاری در کنار دفتر اقتصادی استانداری راه اندازی شده و وحید میرزایی مسئولیت آن را پذیرفته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز