افتتاح چندین پروژه اشتغال زا در قالب طرح تکاپو/ سال جاری، سال شکوفایی استان کرمان در تولید و اشتغال

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۶:۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۳۹۳۸
افتتاح چندین پروژه اشتغال زا در قالب طرح تکاپو/ سال جاری، سال شکوفایی استان کرمان در تولید و اشتغال
وزرای ارتباطات و فن آوری و کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح چندین طرح در قالب طرح تکاپو وارد استان کرمان شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ وزیر ارتباطات و فن آوری و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در در بدو ورود به استان کرمان در فرودگاه بین المللی کرمان مورد استقبال استاندار، معاونین و مدیران استان قرار گرفتند.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، افزود: طرح تکاپو از یک سال گذشته به صورت مشترک با وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی در راستای منویات مقام معظم رهبری در تولید و اشتغال آغاز شده که در سال 95 این طرح در سه استان به صورت پایلوت اجرا شد.

وی بیان داشت: این طرح هم اکنون نیز با کمک استانداری ها و بخش خصوصی در حوزه ICT   طی تفاهم نامه های جداگانه در حال اجراست.

وزیر ارتباطات گفت: با توجه به اینکه 16 درصد فارق التحصیلان در حوزه ICT  با اجرای طرح تکاپو به دنبال ایجاد فضای کسب وکار در این حوزه الکترونیک و دانش بنیان هستیم.

وی تصریح کرد: طرح تکاپو می تواند در تولید و اشتغال دانش بنیان تحول ایجاد نماید.

 

در ادامه علی ربیعی نیز در جمع خبرنگاران گفت: رییس جمهور محترم برنامه هایی برای سال 96 جهت دستیابی به حداقل کسر0.8% نرخ بیکاری دارد و  دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد داشت.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: پیش بینی ما برای ورود به بازار کار در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است و در استان کرمان با ظرفیت ها و قابیلت ها در حال حاضر سرمایه گذاری های متعدد در حوزه معدن، فولاد، پتروشیمی در دست اجراست.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ  سند اشتغال استان کرمان  طی دو ماه نخست سال جاری ، بیان داشت: 50 هزار شغل در رسته های مختلف در این استان شکل خواهد گرفت.

ربیعی با تاکید بر ظرفیت استان کرمان در حوزه گردشگری، گفت: بیش از ده هزار شغل در این حوزه سهم استان کرمان می باشد.

وی  به ظرفیت های گلخانه ای مدرن در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه  می توان بخش عظیمی را در کنار بهره وری بالا و صرفه جویی آب مشغول به کار کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی دیگر از ظرفیت ها را گیاهان دارویی و آرایشی عنوان کرد و تصریح کرد: این امر در اولویت و دستور کار قرار دارد که می تواند 3500 شغل از این ناحیه ایجاد نماید.

وی افزود: برای تولید و فراوری پسته و خرما در استان کرمان باید صنایع جانبی پیش بینی و در این خصوص برنامه ریزی شود.

ربیعی میزان سرمایه گذاری در حال اجرای استان کرمان 25 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته 35 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده و سال های 96،97 و 98 سال های شکوفایی و جهش استان کرمان خواهد بود.

وی افزود: با تدبیر استاندار کرمان که در سطح ملی پیشرو است  و اقداماتی که در چند سال گذشته انجام گرفته، به زودی جشن حذف بیکاری را برگزلر خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز