رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم پرداختن به دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۵:۳۲:۰۱
کد خبر: ۵۴۸۰۵۴
لزوم  پرداختن به دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت خارجه باید دیپلماسی اقتصادی را نیز در کنار سایر ماموریت های خود به صورت ویژه دنبال کند، گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنس وزارت خارجه بیشتر در ماموریت های سیاسی و امنیتی بوده و در این حوزه ها موفقیت های خوبی را نیز کسب کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در نخستین شورای روابط خارجی استان کرمان افزود: وزارت خارجه باید در حوزه اقتصادی نیز ورود جدی داشته باشد و جایگاه و نقش مسائل اقتصادی را در کشور بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه تحولات ساختاری دیپلماسی اقتصادی در دستور کار وزارت خارجه قرار گرفته است، گفت: امروز در بسیاری از کشورها ماموریت اصلی وزارت خارجه، ماموریت های اقتصادی است و سایر ماموریت ها در ادامه ماموریت های اقتصادی این وزارتخانه دنبال می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقاب اسلامی نیز تاکید کرده اند که وزارت امور خارجه باید پشت و پناه سرمایه گذاران باشد، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند تحولات اساسی بوده و هستیم  ودر دو سه سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی را رقم خورده است.

پورابراهیمی بابیان اینکه در سال گذشته 50 هزار گردشگر وارد استان کرمان شده اند، گفت: ظرفیت های بسیار بالای اقتصادی در استان کرمان وجود دارد که باید به فعلیت برسند.

وی عنوان کرد: ابتدا باید تشکل های  بخش خصوصی هماهنگی برای خود ایجاد کنند تا از رقابت در بین استان ها عقب نمانیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سلامت نیز با سرمایه گذاری خوبی که در بخش بیمارستانی و سلامت در دست انجام است باید از این ظرفیت نیز به درستی استفاده کنیم.

پورابراهیمی ساماندهی تشکل های بخش خصوصی در حوزه سلامت و گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه های دولتی باید هماهنگی های لازم در این بخش ها را دنبال کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های استاندار کرمان ادامه داد: ظرفیت بسیار توانمندی در مدیریت استان کرمان وجوددارد ومی توان ز این ظرفیت برای توسعه روز افزون استان استفاده کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز