مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

احداث بیش از ۲۰۰ مدرسه خیرساز در سه سال اخیر در استان کرمان

۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۵:۴۱:۳۱
کد خبر: ۵۴۸۰۶۹
احداث بیش از ۲۰۰ مدرسه خیرساز در سه سال اخیر در استان کرمان
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدایی دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از 200 مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در استان کرمان کلنگ زنی، احداث و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی عصر در نشست شورای اداری آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان  کرد: شیوه جذب و استخدام در آموزش و پرورش در سال های گذشته به گونه ای بود که افرادی وارد تربیت معلم می شدند و دورانی را به عنوان دانشجو معلم طی می کردند و پس از فارغ التحصیلی وارد سیستم آموزشی در آموزش و پرورش می شدند.

وی افزود: در سنواتی چرخه استخدامی در آموزش و پرورش تغییر کرد و به همین دلیل برخی نیروهایی که شاخصه های معلمی را نداشته اند، وارد عرصه آموزشی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در برخی نقاط نیز مجبور به استفاده از سرباز معلم ها هستیم و در حال حاضر 500 سرباز معلم در استان کرمان در حال فعالیت هستند.

محمد محسن بیگی گفت: همه افرادی که در مدرسه حضور دارند، دستورالعمل ممنوعیت تنبیه بدنی را امضا کرده اند اما متاسفانه در برخی موارد شاهد موارد ناگواری هستیم که این موضوع برای همه به ویژه فرهنگیان دردناک است.

وی تاکید کرد: اینگونه مسائل اعتبار معلمان را به چالش می کشد و به شدت بر این موضوع حساس هستیم و چارچوب های قانونی را اجرایی می کنیم.

محسن بیگی افزود: ترویج خشونت و رفتارهای خشن به ویژه در حوزه تربیتی باید به سمتی هدایت شود که مهارت های مبتنی بر اخلاق را بین معلمان و دانش آموزان شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: گاهی اوقات همکاران ما نیز مورد آسیب ها و لطماتی قرار گیرند که این موارد به دلیل مسائل قانونی، رسانه ای نمی شود.

محمد محسن بیگی با اشاره به اینکه سال گذشته 56 نفر معلم فوتی در استان داشته ایم گفت: 20 نفر از این افراد در تصادف کرده و بین راه مدرسه کشته شده اند و 36 نفر نیز به دلایل طبیعی جان خود را از دست داده اند.

وی اظهار کرد: سال گذشته 23 معلم نیز مصدوم شده اند و در حال حاضر در منازل خود بستری هستند.

محسن بیگی ادامه داد: 560 هزار دانش آموز در استان کرمان وجود دارد که این تعداد دانش آموز در قالب 5 هزار و 850 مدرسه دولتی و حدود یکهزار مدرسه غیر دولتی در استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان  درباره پوشش تحصیلی و جلوگیری از بی سوادی بین دانش آموزان نیز گفت: به همت دولت مدارس با حداقل دانش آموز نیز در استان کرمان فعال هستند به طوری که 453 مدرسه زیر پنج نفر دانش آموز در استان وجود دارد و 207 باب از این مدارس دولتی و مابقی غیر دولتی هستند.

محمد محسن بیگی افزود: سال 90 بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد بی سواد مربوط به استان کرمان بوده و در چند سال گذشته نرخ رشد باسوادی در این استان بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

وی عنوان کرد: در برخی از شهرستان های استان کرمان بی سواد شناخته شده در سنین بین 10 تا 47 سال وجود ندارد و 60 درصد اتباع افغان نیز بیسواد هستند که سیاست نظام از 2 سال قبل متمرکز بر این است تمامی دانش آموزان بی سواد زیر پوشش سوادآموزی قرار گیرند و در این راستا 27 هزار دانش آموز افغان در مدارس استان کرمان با تمام امکانات دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل هستند.

محسن بیگی گفت: سال گذشته 25 هزار نفر از اتباع خارجی در سطح کشور زیر پوشش نهضت سواد آموزی قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار نفر در استان کرمان بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: بالاترین پراکندگی دانش آموزی در سطح کشور مربوط به استان کرمان است.

محمد محسن بیگی با تاکید بر اینکه 800 مدرسه تخریبی در استان کرمان وجود دارد ادامه داد:  در برخی از مدارس مجبور به برگزاری کلاس ها در کانکس یا تجمیع کلاس ها شده ایم.

وی با اشاره به اینکه 200 مدرسه خیر ساز در استان کرمان در دست احداث است گفت: برخی از این مدارس به صورت همکاری خیران و دولت در دست احداث هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کرمان جزء استان های دارای بیشترین زاد و ولد است افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد دانش آموزان استان پنج هزار نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

محمد محسن بیگی اظهار کرد: خدمات آموزش و پرورش در حوزه تربیت و آموزش به ویژه در سه سال گذشته قابل تقدیر است که با مدیرت صحیح منابع انسانی و مالی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه شاخص های کمی و کیفی مدارس استان کرمان ارتقا یافته است گفت: رتبه آموزش و پرورش استان کرمان از رتبه 24 کشوری به رتبه 13 کشوری در سال گذشته ارتقا یافت

 

نظر شما