ضرورت ورود مشاورین متخصص در جهت کاهش روند رو به رشد طلاق در جامعه/رشد ۸درصدی طلاق توافقی در جیرفت

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۸:۲۵:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۲۰۱
ضرورت ورود مشاورین متخصص در جهت کاهش روند رو به رشد طلاق در جامعه/رشد ۸درصدی طلاق توافقی در جیرفت
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: ضرورت دارد مشاورین متخصص در امور خانواده در جهت کاهش معضل طلاق در جامعه به کمک سیستم قضائی بشتابند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد علی انجم روز  در  جلسه با رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت ، مسئولین مراکز مشاوره در امورخانواده وکارشناسان  پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومشاوره اداره بهزیستی و آموزش و پرورش،اظهار داشت:روند رو به رشد آمار طلاق در این شهرستان نگران کننده است.

وی اعلام داشت:متاسفانه طلاق توافقی در شهرستان جیرفت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 94 8درصد رشد داشته است.

این مقام قضائی تاکید کرد: با راه کارهای قانونی نمی توان به صورت صد در صد جلو  رشد معضل طلاق را گرفت وبایستی مشاورین با بهره گیری از مبانی دینی و آموزهای اسلامی  و تربیت غنی اسلامی و با مدد گرفتن و اتکاء  به اصول و آموزش های علمی در جهت تقویت و استحکام بیان خانواده گامهای موثر بردارند

این مقام قضائی ادامه دا: آموزهای دینی با توجه به اینکه منشاء الهی دارند می توانند بر اخلاق انسانی اثرات کامل و مثبت بگذارند .

وی به تشریح مولفه های متعدد طلاق  در جامعه پرداخت و افزود :یکی از عوامل موثر در از هم پاشیدن بنیان خانواده ها عدم توجه زوج های جوان به مبانی کلی خانواده و فلسفه تشکیل خانواده است.

وی آشنایی هایی خیابانی و منجر به  ازدواج های احساسی و بدون شناخت از یکدیگر را یکی دیگر از عوامل طلاق  برشمرد وافزود:توجه به توصیه های والدین و مشورت با بزرگان خانواده قبل از ازدواج  می تواند نقش موثری در استحکام و قوام بینان خانواده داشته باشد.

انجم روز خاطرنشان کرد:در بسیاری از پرونده های قضائی دیده شده است که متاسفانه فرزندان طلاق گرفتار بزه های متعددی در جامعه شده اند که بسیار غم انگیز است و اگر این فرزندان در کانون گرم خانواده رشد می نمودند شاید هرگز گرفتار این مسائل نمی شدند.

وی بر ضرورت کسب آموزش های پیش از ازدواج برای زوجین جوان تاکید کرد و افزود:یکی از نیاز های زوج های جوان قبل از تشکیل خانواده کسب مهارت های زندگی است . 

این مقام قضایی افزود:چه بسا بهتر بود که مشاوره زوجین که در هنگام طلاق توافقی اجباری است، در زمان قبل از اینکه طرفین تصمیم و اقدام به ازدواج کنند صورت می گرفت تا اینکه دختر و پسری که تصمیم به ازدواج دارند  از فلسفه تشکیل خانواده و مهارت های به آنها گوشزد می شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز