رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق بازرگانی کرمان خواستار شد:

احیا شورای عالی تامین اجتماعی

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۸:۳۶:۵۵
کد خبر: ۵۴۸۲۱۴
احیا شورای عالی تامین اجتماعی
رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق بازرگانی کرمان درخواست احیای شورای عالی تامین اجتماعی را به عنوان یکی از خواسته های جامعه کارگری و کارفرمایی مطرح کرد و گفت: با احیای این شورا نمایندگان کارگران و کارفرمایان 35 درصد از کرسی های آن را در اختیار می گیرند و در تصمیم گیری ها نقش ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جلیل کاربخش در نشست کمیسیون بیمه، بانک و امورمالیاتی اتاق کرمان ادامه داد: اگر نظام سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی اجرایی و قانون تامین اجتماعی اصلاح شود، کمک بزرگی به مردم و فعالان اقتصادی خواهد بود. وی، افزود: در سال گذشته مشکلات فعالان اقتصادی مرتبط با تامین اجتماعی پیگیری شد که برخی از مسائل از جمله تغییر تعداد افراد تشکیل دهنده هیات های تجدیدنظر از رقم زوج به فرد، بزودی حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان در ادامه بخشی از عملکرد این کمیسیون در سال 95 را تشریح و بیان کرد: پایش مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی انجام و در کمیته ماده 76 و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مطرح شد که در برخی موارد نتایجی حاصل شده و امیدواریم در سایر بخش ها نیز بزودی تصمیمات جدیدی اخذ و ابلاغ شود. وی تصریح کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده، بخشی از نظرات اتاق در پیش نویس لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده گنجانده شده و مابقی آنها نیز باید از طریق نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در لایحه قرار گیرد.

کاربخش با بیان اینکه در سال گذشته مشکلات تامین مالی بنگاهها از طریق بانک ها پیگیری شد، اظهار کرد: در بعضی بخش ها مانند تامین سرمایه در گردش صادرات محصولات کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی برای صادرکنندگان، موفق بوده ایم و رضایتمندی صادرکنندگان را در پی داشت. وی ادامه داد: انتخاب نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی از سال گذشته به کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی واگذار شد که برخی مدیران مالی شرکت ها در این هیات ها حضور یافتند و همکاری کردند، اما میزان مشارکت چندان مطلوب نبود و رضایت کامل مودیان محقق نشد.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان بیان کرد: کاهش رشد سهم مالیات استان از 30 به 10 درصد برای سال 96 یکی از اقدامات مهمی بود که با پیگیری های کمیسیون و همراهی مسئولان استان اتفاق افتاد. عباس جبالبارزی، پیشنهاداتی برای اجرا در کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی را مطرح کرد و گفت: نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف موظف به حضور در جلسه باشند و همچنین جلسات مربوط به هیات های حل اختلاف عصرها و خارج از ساعت اداری برگزار شود تا قضات نیز بتوانند بیشتر حضور یابند.

وی ادامه داد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مقرر شده اظهارنامه بنگاه های کوچک بدون بازرسی مورد توافق سازمان امور مالیاتی قرار گیرد و همان اظهارنامه قبلی را بپذیرند که از کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی درخواست پیگیری این مهم را داریم تا هر چه سریعتر ابلاغ شود. جبالبارزی تاکید کرد: اگر در سال 96 قانون جدید مالیات ها به طور کامل اجرا شود 80 درصد مشکلات حل خواهد شد. رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان، در ادامه راهکار حل مشکلات مربوط به تامین اجتماعی را ایجاد سازمان های بیمه ای مشابه عنوان کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا کارفرما و کارگر حق داشته باشد بیمه خود را انتخاب کند.

دبیرکل اتاق کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: یکسری از مشکلات بانکی در استان قابل تغییر نیستند بلکه فقط می توان آنها را در استان پیگیری کرد. حسن امیری، تصریح کرد: قراردادها را از شبکه بانکی جمع آوری خواهیم کرد و برای بررسی به واحد حقوقی اتاق ارائه می دهیم تا اتاق نظر کارشناسی خود را در مورد هر یک از آنها اعلام کند. وی اظهار کرد: بهترین راه این است که به دنبال سود بانکی نباشیم و پیشنهاد مشخصی مانند تشکیل کارگروه را مطرح کنیم تا در این کارگروه برای هر فعال اقتصادی بر اساس ظرفیت تولید یا سطح زیر کشت و یا زمینه تجارت آن، یارانه در نظر گرفته شود.

همچنین مدیر واحد حقوقی اتاق کرمان با تاکید بر اینکه دفاع از مودیان بسیار مهم است که نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف باید این مهم را محقق کنند، گفت: دوره های آموزشی برای نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف و همچنین نشستی با قضات حاضر در هیات های حل اختلاف برای شنیدن دغدغه های فعالان این بخش برگزار می کنیم. منصور سالاری تاکید کرد: همچنین در اتاق کرمان برنامه عملیاتی برای حل مشکلات پرونده های گرفتاران بانکی اجرا خواهد شد که برای هر پرونده نظر کارشناسی، بررسی و تحلیل صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست پیشنهاداتی در زمینه رفع مشکلات فعالان اقتصادی برای پیگیری در کمیسیون بیمه، بانک و امورمالیاتی در سال 96 مطرح و مقرر شد این موارد بررسی شوند.

 

نظر شما