مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

تورهای ورودی به استان ۳۰ درصد افزایش یافت

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۹:۰۲:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۱۸۷
تورهای ورودی به استان ۳۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست کمیسیون گردشگری گفت: تورهای ورودی به استان 30 درصد افزایش داشته و ماندگاری گردشگران در کرمان از دو شب به سه شب افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمود وفایی، ر نشست کمیسیون گردشگری افزود: در سال گذشته بیش از 30 هزار گردشگر به طور رسمی در کرمان حضور یافتند که رشد هفت برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن شاهد بودیم و همچنین کرمان در دو سال اخیر از نظر ثبت آثار جهانی رتبه اول را به خود اختصاص داد. وی تصریح کرد: 40 درصد افزایش بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری و اقامت بیش از 12 هزار نفر گردشگر در اقامتگاه بوم گردی استان نیز به ثبت رسیده است.

وفایی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر حداقل 20 میلیون دلار از صنعت گردشگری درآمد برای استان حاصل شده است. لازم به ذکر است در این نشست به معرفی بیشتر جاذبه هایی مانند قبه سبز و باغ بیرم آباد تاکید و از رونمایی از کتاب تاریخچه مسجد صاحب الزمان (عج) در نیمه شعبان سال جاری خبر داده شد. همچنین قابلیت های استان برای فعال شدن گردشگری سلامت مطرح و صدور روادید فرودگاهی در فرودگاه کرمان مهمترین گام در این حوزه عنوان شد.

 

 

 

نظر شما