مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

مردم‌نهاد بودن یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۰۹:۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۵۲۹۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مردم‌نهاد بودن یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" در جمع تشکلهای مردم نهاد میراث فرهنگی به عملکرد خوب این نهادهای مردمی در ایام نوروز96 اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم به عینه شاهد توسعه و شکوفایی صنعت گردشگری و تحول ایجاد شده در زمینه اشتغالزایی این صنعت درکشور هستند.

وی در ادامه گفت: این امر موجب شده جوانان به این باور برسند که می توانند در حوزه های مختلف از جمله اهداف خیرخواهانه و تعالی ارزشها و فرهنگ عمومی و همچنین حفاظت از مواریث فرهنگی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات مهم مردمی نقش مهمی را ایفا کنند.

وفایی با بیان اینکه دولت به دنبال حضور بیشتر جوانان و مردم در امور اجتماعی است، اظهار داشت: این هدف و سیاست باعث شده سمن ها و نهادهای مردمی هر روز بیش از گذشته حضور موثر خود را بروز دهند .

 وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ و موثر سمن ها و تشکل های مردمی در حوزه گردشگری استان نشان دهنده علاقه باطنی انها به این حوزه است، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حضور موثر مردم و مشارکت انها در تحقق اهداف و چشم انداز صنعت گردشگری و اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیر گذار بوده است.

وفایی با بیان اینکه مردم‌نهاد بودن یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت:  همچنین کوتاهترین راه برای رسیدن به منویان رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای عملی و اقدام در اقتصاد مقاومتی گسترش بخش گردشگری است که توسعه این بخش در گرو حضور مردم و تشکلهای مردم نهاد است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: بسیاری از فعالیت های گردشگری توسط دولت انجام می شود اما با توجه به اینکه در اقتصاد مقاومتی تاکید بر مردمی کردن اقتصاد است، مشارکت بخش خصوصی در این باره  باید به حداکثر برسد.

وفایی با اشاره به حضور ده راهنمای گردشگری مسلط به زبان انگلیسی در میان گردشگران ایرانی و خارجی ایام نوروز96  افزود: این راهنمایان با همکاری انجمن ناشنوایان این استان به ارائه خدمات اطلاع رسانی در مورد موزه ها و سایت های گردشگری به کم شنواها و افرادی که به زبان اشاره ناشنوایان آشنایی دارند، پرداختند.

وی اظهار داشت: هر ساله درمیان گردشگران و مسافرانی که به کرمان سفر می کنند، گردشگران ناشنوا نیز به چشم می خورند که خوشبختانه از نوروز امسال ارائه اطلاعات گردشگری توسط راهنمایان گردشگری ناشنوا به این عزیزان انجام گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز