رئیس کل دادگستری استان کرمان:

سال گذشته ۳۲ هزار و ۷۵۰فقره پرونده به دادگستری بم وارد شده است/امنیت و عدالت دو مولفه اساسی حیات بشری است/ ضرورت گسترش فرهنگ عدالت در جامعه

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۵۰۱۴
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته شاهد ورود32 هزار و 750فقره پرونده به دادگستری شهرستان بم بوده ایم که نشانگر حجم بالای کار در سیستم قضائی است

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در آیین معارفه اولین رئیس  دادگاه عمومی بخش بروات  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: امنیت و عدالت دو مولفه اساسی حیات بشری است و در بستر امنیت و عدالت است که چرخ امنیت می چرخد و مراکز دانشگاهی و فرهنگی به فعالیت خود ادامه می دهند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  با بیان اینکه در سطح استان 12دادگاه بخش در حال فعالیت هستند ، تصریح کرد: رکن اصلی تامین امنیت و قسط و عدل در جامعه ، مردم هستند و در واقع توسعه و تعمیق عدالت به عهده مردم است.

وی با بیان اینکه اگر مردم،مسئولان را در انجام امور همراهی نکنند،موفقیتی حاصل نمی شود بیان داشت: اراده و همت مسؤولان بخش بروات و شهرستان بم قوت قلبی شد تا موضوع راه اندازی دادگاه در این بخش را پیگیری کنیم .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: دستگاه قضائی برای برقراری نظم و امنیت به کمک سایر دستگاه‌ها و ادارات، روحانیت و نخبگان نیازمند است.

وی ابراز داشت: همکاران قضایی باید تلاش کنند تا مردم با رضایت از دستگاه‌های قضایی خارج شوند البته در برخورد با اشرار و متعرضان به مال، ناموس و جان مردم باید به شدت برخورد نمایند.

موحد با بیان اینکه شرق استان کرمان باوجود مشکلات موجود از امنیت خوبی برخوردار است و امیدواریم این امنیت پایدار و بیشتر شود، یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس تفکرات امام و همت مردم پیروز و با آرای مردم مستقر شد و با رای مردم ارکان نظام مشخص شدند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با بیان اینکه اداره کشور با مردم است و در واقع مردم صاحب کشور هستند، عنوان کرد: هر رأیی که ما در صندوق‌ها می‌ریزیم موجب عظمت و شکوه ملت و کشور است و آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دشمنان ما با توجه به از دست دادن منافع خود در ایران به‌دنبال تخریب ما هستند و ما باید هوشیارانه در انتخاب رییس جمهور اقدام کنیم

 

نظر شما