مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

رضایت شغلی معلمان از مهمترین شاخص های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۷:۳۴:۱۳
کد خبر: ۵۵۵۶۶۵
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بزرگترین آسیب برای سیستم تعلیم و تربیت آسیب رساندن به انگیزه معلمان است گفت: رضایت شغلی معلمان از مهمترین شاخص های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در همایش بزرگ فرهنگیان کوهبنان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم خاطر نشان کرد: در همه ایام باید مدیون معلمان باشیم، چرا که خاطرات گذشته ما بیانگر این واقعیت است  که رفتار، کردار و گفتار معلمان بیشترین اثر را بر زندگی ما داشته اند که نمونه بارز این افراد مرحوم حیدر اکبری است که عمری در راستای تعلیم و تربیت شهرستان کوهبنان  گام برداشت.

وی با بیان اینکه از آنجا که معلمان ادامه دهندگان راه پیامبران و ائمه اطهار(ع) هستند حتی خدمتگزار مدرسه هم بر رفتار و اخلاق ما اثر گذار است اظهار کرد: معلمان نقشی فراتر از آموزش دارند که همان تربیت نسل است.

مهمترین سرمایه هر جامعه ای سرمایه انسانی است

محسن بیگی تاکید کرد: مهمترین سرمایه هر جامعه ای سرمایه انسانی است اما این سرمایه خام نیاز به فراوری و بهره برداری دارد که این کار با دستان توانمند معلمان انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سرمایه های اجتماعی و فرهنگی همواره از ارزش و جایگاه ویژه ای برخوردارند و زمانی در این راستا موفق هستیم که درس معلم، رفت و آمد دانش آموز، تعصبات قومی و مذهبی و....مد نظر باشند و ما انسان هایی تربیت کنیم که آداب صحیح زندگی کردن و اجتماعی بودن را بدانند.

محمد محسن بیگی بیان داشت: رساندن دانش آموزان به حیات طیبه سرمایه ایجاد می کند لذا به فرموده ائمه اطهار بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه ادب است اینجاست که ما به معلمان بعنوان شخصیت های معنوی احترام خاصی قائل هستیم که به ما اخلاق و آداب اجتماعی را آموزش دادند.

وی افزود: اخلاق نیکو فقط برخورد ظاهری نیست اخلاق و اداب اجتماعی و فرهنگ سرمایه های اساسی هستند گه فرهنگ غنی کشور ما را می سازند پس اگر در تولید،علم و...پیشرفت کنیم اما از اخلاقیات تهی باشیم کشور فقیری هستیم در حالی که تمام مسئولیت های آینده به دانش اموزان واگذار شود .

محسن بیگی بیان داشت:ما بعنوان جامعه فرهنگی باید صاحب قدر و منزلت باشیم و آن را خلاصه در حقوق و معشیت نکنیم لذا احترام به جایگاه معلم و پدر در اسلام خیلی توصیه شده است چون ما زمانی به هدف می رسیم که قدر و منزلت معلم را حفظ کنیم .

وی گفت:بخشی از اعتبار و احترام را باید خود معلمان ایجاد کنند و برای ورود به آموزش و پرورش حساب و کتاب وجود داشته باشد تا معلمان احساس کرامت کنند و دیگران از زبان، بیان، قلم، قدم ، سلوک و رفتار به بهترین شکل ممکن بهره مند شوند.

آسیب رساندن به انگیزه معلمان بزرگترین آسیب برای سیستم تعلیم و تربیت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: رفتار، کردار و حرکات ما نقش الگویی برای فرزندان ما دارد اینجاست که کار تعلیم و تربیت سختی ها و مشکلات فراوانی دارد البته پیامبران هم در مسیر هدایت و تربیت مردم سختی های فراوانی را متحمل شدند .

محمد محسن بیگی  خاطر نشان کرد: کار کردن در عرصه تعلیم و تربیت یه نوع سوختن از درون است اما آتش درون سرد و سلامت است چون هدف تربیت جامعه است و شیرینی این سوختن در آینده مشخص می شود .

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری ابراز داشت:عده ای خواسته یا ناخواسته می خواهند آموزش و پرورش لطمه و آسیب ببیند پس باید مواظب باشیم و اجازه لطمه زدن به نظام تعلیم و تربیت را به هیچ فردی ندهیم.

محسن بیگی اذعان داشت: بزرگترین آسیب برای سیستم تعلیم و تربیت آسیب رساندن به انگیزه معلمان است.

وی خطاب به معلمان گفت: باید تلاش کنیم دانش آموزانی تربیت کنیم که اگر آینده رسانه به دستشان افتاد دروغ نگویند،تهمت نزنند و در نهایت انصاف و ادب را زیر پا نگذارند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان با استناد به توصیه های مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید دانش آموزان  پرسش گری را در مدارس از معلمان خود یاد بگیرند و عزت نفس ،امیدواری ،اخلاق مداری در آنان تقویت شود تا بتوانند زندگی شرافت مندانه و آبرومندانه ای داشته باشند.

ترویج حضور حداکثری مردم در انتخابات مهمترین رسالت فرهنگیان است

محمد محسن بیگی  تاکید کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نظام ما جمهوری اسلامی است در حالی که جمهوری از متن اسلام گرفته شده اما بدانید اسلام و نظام بدون حضور و مشارکت مردم خصوصا در عرصه انتخابات معنا و مفهوم ندارد مهمترین وظیفه همه دست اندرکاران در هر جایگاهی ترویج حضور حداکثری مردم در این عرصه است.

وی یادآور شد: در عرصه انتخابات رای اولی ها باید شرکت کنند  آنان بدانند نمودار اجتماعی شدن شرکت آنها در عرصه انتخابات است هر کسی به هر شکلی باعث شود بخشی از مردم در این عرصه شرکت نکنند خیانت کرده چون ما در دنیا حرف برای گفتن داریم و می خواهیم از پایه های اساسی کشور دفاع کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:ما بخشی از مجریان انتخابات هستیم نهایت امانتداری و حفاظت از آرای مردم را داشته باشیم چون آرای مردم حق الناس است ما نباید تعیین تکلیف کنیم و درصدد تغییر رای مردم باشیم .

وی بیان داشت:ما وظیفه داریم جامعه را نسبت به مصالح خودش آگاه کنیم مردم سر صندوق به هر کس خواستند رای بدهند اما انتخاب آنان آگاهانه و عاقلانه باشد چون این انتخاب مربوط به چهار سال نیست ممکن است اینده طولانی اثرات ان را شاهد باشیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز