ماجرای حیرت‌انگیز قدرشناسی از دکتر روحانی

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۴:۴۲:۲۷
کد خبر: ۵۵۸۲۹۶

روز گذشته، پشت میز کار و غرق در گرفتاری‌های معمول روزانه بودم که آقا مصطفی از در وارد شده و در حالی‌که چند بوته سیر بنفش را در یک دستمال تمیز پیچیده بود، روی میز گذاشت و گفت: قابل شما را ندارد، مادر بچه‌ها برای شما فرستاده!  

بعد از سلام و احوالپرسی معمول گفتم: آقا مصطفی اینجا و در شهر چه می‌کنی؟ جواب داد: آمده‌ام ببینم اجازه می‌دهند  ستاد انتخاباتی این مرد خدا، حسن روحانی را در خانه‌ام و در روستا راه بیاندازم؟!!

چند لحظه‌ای به آن چهره‌ی خندان که خاص روستاییان عزیز است با آن محاسن جو گندمی، نگاهی انداختم و اولین سوالی که به ذهنم رسید را پرسیدم؛ سکینه خانم خبر دارد؟ سرش را انداخت پایین و گفت: از شما چه پنهان عیال، بیشتر از من مشتاق به این کار است!

 در حالی‌که به شدت منقلب شده بودم، کمی آب نوشیدم و نشانی ستاد انتخابات را نوشتم و دادم دستش و گفتم: نیازی به اجازه نیست و به این محل مراجعه کن و هر آنچه نیاز باشد بگیر و با خودت ببر.

آن‌چنان به سرعت با او خداحافظی کردم که به یقین او تصور کرد من کار دارم، در صورتی‌که نمی‌توانستم با بغض با او صحبت کنم!

حتی فراموش کردم دستمالش را برگردانم؛ می دانید این آقا مصطفی و سکینه خانم در روستای شفیع‌آباد در قلب کویر لوت و در نزدیکی کلوت‌ها زندگی می‌کنند و کل جمعیت این روستا ۳۰ خانوار است. آقا مصطفی یک کوره آجر پزی داشت که به قول خودش این روستا و حتی روستاهای نزدیک مانند ده سیف، مگر به چه تعداد آجر نیاز داشتند که او بتواند امرار معاش کند؟!

تا حدود دو سال قبل در مورد بوم‌گردی و این‌که می‌تواند خانه و محل زندگیش را تبدیل به مکانی برای پذیرایی از گردشگران ایرانی و خارجی بکند، آگاه شده بود و خوب، با مشکلاتی که هر فعالیت جدید می‌طلبد با وام صندوق امید، خانه‌اش تبدیل شد به یک مکان زیبا برای استراحت گردشگران و  در آن زمان، جهت مشاوره یک بار هم به من مراجعه کرده بود و آنچه را که به ذهنم می‌رسید به او گفتم و راهنمایی‌اش کردم و حال برای فقط و فقط یک مشاوره یک ساعته در فصل مهر ماه برایم رطب می‌آورد و در این فصل، سیر بنفش که خاص منطقه‌ی شهداد است! چنین روستایی عزیزی که این‌گونه جواب یک مشاوره را می‌دهد، می‌تواند قدرشناس کسی که زندگی او را و زندگی بسیاری در همین روستاها را عوض کرده نباشد ؟! اینک جهت اطلاع  شما عزیزان بگویم؛ ما  در روستای شفیع‌آباد نیز ستاد انتخابات  دکتر حسن روحانی داریم !! آفرین و هزاران درود به این غیرت و مردانگی چنین شهروندان ایرانی.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز