کارشناسان نقش مهمی در اجرای عدالت ویک دادرسی منصفانه وعادلانه دارند

۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۲:۵۵:۰۸
کد خبر: ۵۶۷۶۱۷
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر اجرای عادلانه توزیع کار به کارشناسان رسمی دادگستری تاکید کرد و افزود:درحال حاضر به صورت یکسان وعادلانه کار کارشناسی بین کارشناسان رسمی توزیع نمی شود و اصلاح قوانین موجود در این زمینه ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در نشست مشترک روسای شورای حل اختلاف با کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری اظهار داشت: کارشناسان نقش مهمی در اجرای عدالت ویک دادرسی منصفانه وعادلانه دارند.

وی با اشاره به اینکه مسائل در حوزه های مختلف در عصر کنونی دارای پیچیدگی های زیادی شده اند،عنوان کرد:اظهار نظر درباره  موضوعات پیچیده مختلف،نیازمند تخصص و تجربه کافی است وبه همین دلیل قضات در مسائل مختلف از نظرات کارشناسان رسمی دادگستری استفاده می کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:بخشی از اطاله دادرسی ها در سال های اخیر ناشی از عدم اظهارنظرهای به موقع از سوی برخی کارشناسان می باشد و اقدامات خوبی در استان کرمان برای حل این مشکل صورت پذیرفته است اما هنوز به وضعیت مطلوب دست نیافته ایم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد:کارشناسان رسمی دادگستری بایستی طبق قانون در محدوده صلاحیت علمی خود به امر کارشناسی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه نظرات کارشناسی به تشخیص بهتر قاضی در  صدور یک حکم عادلانه کمک می کند،گفت: کارشناسان نقش مهمی در اجرای عدالت ویک دادرسی منصفانه وعادلانه دارند.

وی درپایان برگزاری جلسات مشترک بین بخشی را در بیشبرد اهداف سازمان موثر دانست وافزود:امیدواریم برگزاری چنین جلسات باارزشی منجر به افزایش سرعت،دقت وکیفیت کار کارشناسی در شوراهای حل اختلاف شود.

 

790کارشناس در 47رشته تخصصی در کانون کارشناسان رسمی دادگستری فعالیت دارند

محمدزنگی آبادی،رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان نیز ضمن اعلام اینکه 790کارشناس در 47رشته تخصصی در کانون کارشناسان رسمی دادگستری فعالیت دارند در ادامه به تشریح فعالیت های این کانون پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز