امام جمعه کرمان:

دو واژه اسلام و مردم یکی از پرتکرار ترین واژه ها در بیانات امام راحل بود

۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۳:۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۶۷۶۵۴
دو واژه اسلام و مردم یکی از پرتکرار ترین واژه ها در بیانات امام راحل بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به تاکید امام راحل (ره) به نقش مردم در جامعه، گفت: امام همواره فرموده اند که با این مردم پیروز شده ایم و تا رسیدن به پیروزی نهایی نیز به این مردم نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ایت الله سید یحیی جعفری ضمن تسلیت سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)، افزود: امام راحل، ما را از اسارت و بندگی طاغوت نجات داده و کاری که به ظاهر محال بود، به رهبری امام و همراهی مراجع تقلید و ملت سرافراز ایران محقق شد.

وی به ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: ایشان به معنای حقیقی عالم بود و در زمینه های علم فقه، اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر و اخلاق تخصص داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه امام (ره) به معنای صحیح کلمه عارف بود، ادامه داد: امام راحل مرد سیاست بودند و ایشان سیاست قرآن، اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت بود که انسان ها را از خواب غفلت بیدار می کند و می بینیم که اینگونه شده است.

آیت الله جعفری یادآور شد: انقلاب اسلامی ما نمونه انقلاب بزرگی است که توسط پیامبر اکرم (ص) در سرزمین حجاز رخ داد و یکی از پرتکرار ترین واژه ها در بیانات امام راحل دو واژه "اسلام" و "مردم" بوده است.

وی با اشاره به تاکید امام راحل (ره)به نقش مردم در جامعه، گفت: امام همواره فرموده اند که با این مردم پیروز شده ایم و تا رسیدن به پیروزی نهایی نیز به این مردم نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ایستادگی ملت ایران در برابر ابرقدرت ها از جمله آمریکا را از درس های سیره امام خمینی (ره) دانست و گفت: امام راحل همواره به مسئولان سفارش می کردند که برای موفقیت در امور، مردم را کرامت کنید.

آیت الله جعفری با اشاره به اینکه  انقلاب اسلامی ایران با همه توطئه ها پیروز شد اما مستکبران عالم دست از سر ما بر نداشته اند، یادآورشد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، اکنون در اختیار ماست و در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موضوعات باید نگاهمان به ولی فقیه زمان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان نعمت بسیار ارزشمند و با اهمیتی است که باید قدردان آن بود.، افزود: امام سجاد (ع) فرموده اند که خدایا در ابتدا به ما عظمت و اهمیت ماه مبارک رمضان را بشناسان تا بدانیم این ماه، چه نعمت بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر اهمیت ماه مبارک رمضان را درک کنیم در بزرگداشت این ماه مبارک تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند 'ماه رمضان، ماهی است که اول آن سراسر رحمت عنایت خداست، وسط آن مغفرت و آمرزش گناهان و آخر آن آزاد شدن از دوزخ است.

آیت الله جعفری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بیش از 50 نام و عنوان دارد، گفت: ماه فضلیت، ماه مغفرت، ماه آزادی از جهنم خداوند، ماه برکت، ماه بندگی و ماه مبارک از جمله اسامی و عناوین ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: پیامبر فرموده اند اگر کسی ماه مبارک رمضان را درک کند، روزها را روزه بدارد، در برخی شب ها عبادت پیشه کرده و زبان خود را از هر گناهی حفظ کند، همانگونه که ماه مبارک رمضان تمام می شود، گناهان وی نیز می ریزد و پاک و پاکیزه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان از همگان برای حضور در آئین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) درروز 14 خردادماه ساعت 18 در محل مصلای کرمان دعوت کرد.

 

نظر شما