رئیس کل دادگستری استان کرمان:

تازه ترین دستاوردهای نظام قضائی کشور در هفته قوه قضائیه ارائه خواهد شد/عملکرد و اقدامات دستگاه قضائی استان کرمان در هفته قوه قضائیه تبیین می شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۳:۳۹:۵۷
کد خبر: ۵۷۲۴۲۰
تازه ترین دستاوردهای نظام قضائی کشور در هفته قوه قضائیه ارائه خواهد شد/عملکرد و اقدامات دستگاه قضائی استان کرمان در هفته قوه قضائیه تبیین می شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه عملکرد و اقدامات دستگاه قضائی استان کرمان در هفته قوه قضائیه تبیین می شود،گفت:برنامه های پر محتوا و متنوعی در هفته قوه قضائیه در استان کرمان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد  در جلسه شورای قضائی استان کرمان که با حضور مسئولان استان در محل دادگستری کرمان برگزار گردید ضمن تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)،اظهار داشت: دستگاه قضائی در استان کرمان همراه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته است و اهتمام ویژه ای به شعار مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در حوزه اقتصاد مقاومتی،تولید واشتغال دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد:سیستم قضائی استان در سه محور مبارزه با مفاسد اقتصادی،پیشگیری از  جرم در حوزه های مختلف وایجاد امنیت برای سرمایه گذاری و دفاع از مالکیت معنوی مشروع که وظایف قوه قضائیه می باشد،اقدامات خوبی انجام داده است که در هفته قوه قضائیه به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد:طی چند سال گذشته شاهد تحولات ساختاری ومحتوایی زیادی از قبیل تصویب قوانین جدید(قانون آئین دادرسی کیفری ، قانون مجازات اسلامی)،تاسیس دادگاه های جدید با تحولات و ترکیبات جدید در سطح قوه قضائیه بوده ایم که بایستی این خدمات و تحولات برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد:اقدامات انجام شده در جهت قضا زدایی و کاهش جمعیت کیفری ونتایج حاصل از آنها به ویژه در بحث آسیب های اجتماعی را در هفته قوه قضائیه به اطلاع عموم خواهیم رساند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به بحث بهداشت حقوقی جامعه اشاره کرد وافزود:آموزش واطلاع رسانی عمومی در جهت آشنایی مردم با موازین قانونی و کاهش ورودی پرونده ها ضرورت دارد.

وی بر ضرورت هماهنگی سایر دستگاه ها با دادگستری در جهت پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در دو بخش اجرای وظایف قانونی سازمان ها و نیز همکاری در اجرای برنامه های پیشگیرانه در سطح استان تاکید کرد وافزود:در سال گذشته شاهد همکاری بسیار خوب ادارات در هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های هفته قوه قضائیه در استان بودیم که جای تقدیر وتشکر ویژه از مسئولان،رسانه ها و مردم دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی را جلب مشارکت عمومی،استفاده از نهاد های مردمی،ایجاد صلح وسازش در جهت کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی دانست وافزود:کارکرد و خدمات شوراهای حل اختلاف در هفته قوه قضائیه تبیین می شود.

تازه ترین دستاوردهای نظام قضائی کشور در هفته قوه قضائیه ارائه خواهد شد

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان گفت: تازه ترین دستاوردهای نظام قضائی کشور در هفته قوه قضائیه ارائه خواهد شد وبه تبع آن فرصت مناسبی برای بیان دیدگاه های مختلف خواهد بود.

محمد باقر اسلامی در جلسه شورای قضائی استان کرمان که با موضوع گرامیداشت هفته قوه قضائه برگزار گردید،اظهار داشت:ارتقای آگاهی های حقوقی و قضائی مردم از اهم برنامه های هفته قوه قضائیه می باشد.

 

نظر شما