استاندار کرمان در ستاد درآمد استان:

تحقق مالیات مصوب را وظیفه خود می دانیم

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۲:۵۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۴۴۹۵
تحقق مالیات مصوب را وظیفه خود می دانیم
استاندار کرمان گفت: در استان کرمان تکلیف خود می دانیم که مالیات مصوب در مجلس شورای اسلامی به میزان دو هزار و 50 میلیارد تومان را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ استاندار کرمان در ستاد درآمد استان کرمان افزود: مالیات ها را باید به عدالت و حق دریافت کنیم و در این رابطه باید عدالت مالیاتی را همواره رعایت کرد.

وی ادامه داد: در اقتصاد کشور، میزان درامدهای مالیاتی منطق دارد و میزان درآمدهای مالیاتی باید متناسب با وضعیت استان ها باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با تشریح درآمدهای عمومی استان کرمان از سال 85 تا 95 ، گفت: استان کرمان به جز سال 86، همواره مازاد وصولی مالیات نسبت به میزان مصوب را داشته است.

جعفر رودری ادامه داد: وقتی یک عدد تعیین می شود و ما عددی فراتر را وصول می کنیم  نشان می دهد ظرفیت ما بیشتر از میزان مصوب است.

وی بیان کرد: از سال 85 تا کنون، به طور متوسط  113 درصد تحقق درآمدهای مالیاتی را در استان کرمان داشته ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان نیز گفت: در سال گذشته میزان درامدهای مصوب غیر مالیاتی استان کرمان 154 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 99 میلیارد و 300 میلیون تومان وصول شده است.

حمید شیخ اسدی ادامه داد: جمع کل درآمدهای مالیاتی و غیر مالیاتی مصوب استان کرمان دو هزار و چهار میلیارد تومان بوده که دو هزار و 280 میلیارد تومان وصول شده است.

وی تصریح کرد: رشد درامدهای مالیاتی استان کرمان 14 درصد بوده است که از این میزان، 841 میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

شیخ اسدی بیان کرد: 92 درصد درآمدهای استان کرمان مالیاتی و هشت درصد غیر مالیاتی است که در حوزه درآمدهای مالیاتی، 18 درصد مازاد و در بخش درآمدهای غیر مالیاتی 36 درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما