رئیس شورای اسلامی شهر کرمان:

اتاق بازرگانی محور خوبی برای توسعه گردشگری در کرمان است

۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۹:۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۷۹۹۵۶
اتاق بازرگانی محور خوبی برای توسعه گردشگری در کرمان است
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه برای جذب گردشگر به متولیان با تجربه نیاز داریم گفت: مسئولان دفاتر گردشگری باید تجربه خود را به کرمان بیاورند و اتاق بازرگانی محور خوبی برای توسعه گردشگری کرمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اکبر مشرفی در گردهمایی مدیران دفاتر گردشگری کشور افزود: نداشتن متولی منسجم جذب گردشگر مشکل اساسی کرمان است زیرا راه ترقی شهر و استان کرمان با وجود پتانسیل های خوب جذب گردشگر است.

وی تصریح کرد: موفقیت در صنعت، زمان و هزینه زیادی احتیاج دارد اما جذب توریسم با هزینه کمتر تولید ثروت و اشتغال می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ایران پتانسیل زیادی برای جهانگردی دارد و به روایتی بین هشت کشور برتر دنیا از نظر پتانسیل توریستی قرار دارد و اما کشور ایران فقط یک درصد توریست های جهان را به خود جذب می کند و برخی از کشورها 2 برابر درآمد نفتی ما از این راه درآمدزایی می کنند.

وی افزود: برنامه ریزی هایی از ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی شهر کرمان به منظور اقامت چهار روزه توریست در کرمان داشته ایم و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام و مسیرهای جهانگردی این شهر اصلاح شد.

مشرفی اظهار کرد: وجود قلعه دختر و قلعه اردشیر در نوک قله کوه، ظرفیتی همانند آثار تاریخی آکروپولیس یونان در جذب گردشگر دارد زیرا 2 هزار و 500 سال سابقه این قلل پتانسیل مناسبی است که امروز در حال احیا شدن است.

وی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت طبیعی خوبی برای جذب گردشگر دارد افزود: چهار قله بالای چهار هزار و 100 متر، غارها و طبیعت بکر این استان موید این موضوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز