مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان عنوان کرد:

تعامل بین استان ها و انتقال تجارب کاری در جهت کاهش آسیب ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۸:۳۰:۳۰
کد خبر: ۵۹۱۶۵۸
تعامل بین استان ها و انتقال تجارب کاری در جهت کاهش آسیب ها
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در جهت کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باید برنامه های تدوین شده براساس مطالعات کارشناسانه باشد و از ظرفیت صاحب نظران و کارشناسان در جهت تدوین برنامه ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ زهرا موسی پور در نشست مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری های جنوب شرق کشور با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست تعامل بین استان ها و انتقال تجارب کاری در موضوعات اجتماعی است، لذا دستیابی به برنامه هی مشترک در کنترل آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیبهای اجتماعی جامعه نیازمند تعامل وهمکاری دستگاههای اجرایی واستفاده مطلوب از کارشناسان است، خاطرنشان کرد: عدم رشد متوازن در کشور در استان های جنوب شرق کشور باعث ایجاد آسیب ها و مشکلات اجتماعی شده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان به چالش های جدی استان کرمان اشاره و عنوان کرد: کمبود امکانات و زیرساخت های فرهنگی در برخی از مناطق استان از مهمترین مشکلات اجتماعی و فرهنگی می باشد، همچنین قناعت و عدم مطالبه گری از دیگر مشکلات استان کرمان می باشد.

موسی پور به مشکلات فقر و بیکار استان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه 8 درصد جمعیت استان تحت پوشش دستگاه های حمایتی هستند، همچنین 5 درصد جمعیت استان کرمان به مواد مخدر معتاد هستند.

وی با تاکید براینکه60 درصد زندانیان استان کرمان در رابطه با مواد مخدر هستند، بالا بودن نزاع، پایین بودن سرمایه های اجتماعی، پایین بودن تاب آوری، حاشیه نشینی را از جمله مشکلات اجتماعی برشمرد و افزود: طرح نشاط اجتماعی در استان به تصویب رسیده است به طوریکه در سال گذشته 70 کنسرت در استان کرمان برگزار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز