نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی:

تغییر ساختار عشایری موجب ایجادنیاز های جدید شد

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۷:۴۸:۰۷
کد خبر: ۵۹۴۲۰۱
تغییر ساختار عشایری موجب ایجادنیاز های جدید شد
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار عشایری تغییر کرده است، گفت: زمانی که این تغییر ایجاد شود، نیازمندی های عشایری نیز تغییر می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی بختیاری در دیدار استاندار کرمان به همراه مجمع نمایندگان استان در دیدار با عشایر استان منطقه هنزاء افزود: امروز واقعیت این است که شکل زیبای عشایری به عنوان عشایر کوچرو باید همان شکل سابق باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه عشایری اگر بخواهیم ساختار عشایری و شهری را با هم داشته باشیم مشکل ایجاد می کند، اظهار کرد: جامعه عشایری در حوزه اسکان با به هم خوردن ساختار مواجه است و به دلایل اتفاقاتی در اسکان عشایر، ساختارهای این حوزه به هم خورد و باید مشکلان آن بررسی و رفع شود.

بختیاری با اشاره به این مطلب که بخش عمده اقتصاد عشایر بافت در سه محور دامداری، صنایع دستی و کشاورزی در ییلاق بوده است، گفت: خشکسالی، نبود بازار و انجام نشدن بازاریابی تولیدات عشایری موجب درامد زا نبودن این تولیدات عشایری شده است.

وی به مشکلات اساسی عشایر اشاره و بیان کرد: راه یکی از مشکلات اساسی عشایر است و این قشر همچنین در اجاد جایگاه دام های خود نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

وی یادآور شد: امروز عشایرنمی توانند از  آب آشامیدنی در بخش روستایی که با عشایر فاصله چندانی ندارد، استفاده کنند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه تصریح کرد: 12 هزار قانون داریم و به دلیل تداخل قانونی بسیاری از مدیران با مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: 1500 میلیارد دلار د ارتباط با توسعه و ساماندهی عشایری اختصاص یافته که به دلیل مشکلات موجود استفاده از این مقدار بسیار کم خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز