محسن اکبرپور، مربی دو میدانی در گفت‌وگو با برنا:

پس از اتمام دوران محرومیت، رکوردهای باورنکردنی از ابارقی خواهید دید/دوومیدانی استان کرمان در حال حاضر در تاریکی مطلق به سر می‌برد

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۲:۳۰:۳۶
کد خبر: ۵۹۷۹۱۴

محمدحسین ابارقی، دونده کرمانی که پس از 23 سال توانسته بود سهمیه المپیک را مجددا برای دیار کریمان کسب کند، پس از آن که نتیجه تست دوپینگش از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مثبت اعلام شد، نه تنها سهمیه المپیک را از دست داد، بلکه با دو سال محرومیت مواجه شد. حال که در آستانه اتمام آن دو سال محرومیت قرار داریم به سراغ محسن اکبرپور مربیِ ابارقی رفتم تا وی هم از آخرین وضعیت این دونده کرمانی بگوید و هم از اوضاع فعلی دو میدانی استان با توجه به این که خود اکبرپور از قهرمانان اسبق دو میدانی بوده و همچنین از مربیان موفق این رشته ورزشی. در ادامه گفت‌وگوی برنا با این مربی و پیشکسوت دو میدانی را بخوانید:

 

**با توجه به این که محمدحسین ابارقی تحت نظر شما تمرین می کند، از آخرین وضعیت این دونده و شریط کیفی وی بگویید...

دوران سخت و پرفشاری را تا الان گذراندیم،اما به لطف خدا روزانه ٦ساعت تمرین در حال انجام است که جز موارد روحی و روانی بقیه مسائل به خوبی پیش می‌رود و از لحاظ جسمی امادگی ایشان  قابل قبول است.

 

**فکر می کنید پس از اتمام دوره محرومیتش، میتوانیم شاهد درخشش این دونده جوان باشیم!؟

مطمئن باشید بعد از اتمام دوران محرومیت و برگشتن در کورس مسابقات رکوردهای باور نکردنی از ابارقی خواهید دید، به هرحال اتفاقی  ناخواسته پیش آمد و متاسفانه خیلی ها بدون هیچ اطلاع و دانشی به هر نحو که خواستند، قضاوت کردند اما ما فقط سکوت کردیم و جوابمان را گذاشتیم در عمل بدهیم.

 

**به عنوان کسی که در عرصه دوندگی هم به عنوان مربی فعالیت داشته و هم به عنوان بازیکن، فضای فعلی حاکم بر این ورزش دو میدانی را در استان چگونه ارزیابی می کنید؟

نمی خواهم وارد جزیئات بشوم اما متاسفانه دوومیدانی در حال حاضر در تاریکی مطلق به سر می‌برد و جز آمار و حرف خروجی دیگری ندارد. در تعجبم از مدیر اقتصادی بزرگی چون اقای طبیب زاده که فکر می‌کنم به علت مشغله زیاد متوجه این موضوع نشده‌اند. به هر صورت آرزوی پیروزی و سربلندی برای همه دوستان دوومیدانی استان دارم. بنده دوران اقای صادق نژاد و جناب مهندس شجاعی و میسرجانی را دوران طلایی دوومیدانی استان می‌دانم.

 

**آیا مدیرکل جدید ورزش استان در جریان وضعیت ابارقی هست؟

بله مدیر کل در جریان هستند، امیدوارم اقای دکتر امیری‌خراسانی بدانند برای مسابقات آسیایی جاکارتا٢٠١٨ و المپیک ٢٠٢٠ ابارقی تنها گزینه ای است که میتوانند رویش حساب باز کنند. خوشبختانه به تازگی ایشان و اقای مرادی معاونت توسعه ورزش اداره کل برنامه‌های ما را برای مسابقات پیش رو خواسته‌اند که انشالله در اولین فرصت تقدیمشان می‌کنیم.

 

**انتظار شما از مدیران مرتبط چیست؟

انتظار خاصی از مدیران نداشتیم و نداریم، تنها خواسته  ما از مسولین دوومیدانی به قول حضرت مولانا این است:

گر وا نمیکنی گِره ای

خود گِره مشو

ابرو گشاده باش

چو دستت گشاده نیست

 

**به نظر شما برای ارتقاء سطح ورزش دو میدانی چه اقداماتی باید انجام داد و آیا میتوان آینده روشنی برای ورزش دو میدانی در کرمان متصور بود؟

دوومیدانی رشته پایه و مادر است، مطمئنا با شعار و حرف هم نمیشود به جایی رسید. دوومیدانی هر روز در ایران و جهان در حال پیشرفت و به روز شدن است. عوامل متعددی بر رشد یک ورزشکار موثر می‌باشد و حداقل زمان هم برای اینکه به رکورد مناسب و جایگاهی در خور در آسیا بتوان رسید بین ٤تا٦سال تمرین منظم، دقیق، علمی و همراه با خیلی از امکانات دیگر است که اگر مدیر کل لازم دانستند حتما برنامه هایی را که تا اکنون انجام داده‌ایم و نتایجش هم بر هیچکس پوشیده نیست خدمت ایشان ارائه می‌نماییم.

 

**صحبت پایانی...

در پایان جا دارد از بزرگمردانی چون پروفسور زاهدی و جناب آقای منصور صادق نژاد و آقا مسعود سلطانی و مجموعه باشگاه المپیک کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که حتی یک لحظه در دوران سخت مارا تنها نگذاشتند و همیشه حامی واقعی ما بودند و همچنین از شما و خبرگزاری برنا.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز